nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberstefke

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Berichten
90
Hallo. Ik zou graag een nieuwe pc kopen. Bestaat er een mogelijkheid dat ik mijn huidige opstartschijf overkopieer op de nieuwe en dat dan alles gewoon werkt als nu? :confused:
 
Je zou idd de boel kunnen klonen, ware het niet dat van de nieuwe pc exact dezelfde chipset zou moeten hebben wil het probleemloos functioneren...

Ik zou ten zeerste een schone installatie aanbevelen.
 
Zoals whittey opmerkt: je kunt het proberen maar de kans op problemen ( niet of traag opstarten / foutmeldingen / BSOD's etc ) is groot omdat de stuurprogramma's ( drivers ) niet overeenkomen met de nieuwe hardware.
Een nieuwe, schone installatie is de enige juiste wijze om een stabiel en goed werkend systeem te krijgen.:thumb:
 
Hallo. Ik zou graag een nieuwe pc kopen
Heb je het over een kant en klare of een zelf te samenstellen systeem.
In beide gevallen is een schone windowsinstallatie van toepassing, wat jij wit gaat niet of nauwelijks werken zoals eerder aangegeven.
 
Ehhh, heren, tot voor kort zou ik het 100% met u eens zijn geweest dat zo iets weinig kans van slagen heeft, maar ik heb in de praktijk een windows 10 installatie gecloned (met Easeus Todo backup) van de ene pc naar een totaal andere pc (ander mobo, chipset, cpu, mem en videokaart) en na enig nadenken startte windows op met de mededeling dat ie even iets aan de hardware instellingen had aangepast. Daarna natuurlijk nog wel de drivers van al die nieuwe zaken er over heen gezet. Maar het werkte zonder mankeren. Automatisch geactiveerd en klaar voor het werk.

Opmerkelijk was dat de Windows 10 uitgave op de oorspronkelijke PC niet meer actief was en ook niet meer te activeren.
 
Dat is uiteraard niet vreemd omdat de digitale vingerafdruk totaal verschilt wat hardware betreft.
Als het alleen de HDD betreft is er geen probleem maar als je bij een geactiveerde Windowshet moederbord vervangt wil hij vaak niet meer activeren en moet je dat telefonisch doen of via de MS helpdesk.
Heb dat in het verleden al meermaals meegemaakt.
Uit jouw verhaal zou blijken dat MS hier nu iets klantvriendelijker mee om gaat maar dat kan ook zijn oorzaak hebben in het feit dat het nu nog een " gratis" upgrade betreft en dat deze policy na 30 juli wordt aangepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan