Nieuwe 3TB HDD gekocht..... ik zie maar 2TB

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
271
Goedemiddag,

Ik heb een nieuwe HDD gekocht voor de extra opslag. Na installatie van de schijf in de "disk management" de schijf geformateerd, daarna opgedeeld in twee partieties, 1 van 2Tb en de andere 1Tb.
Dan gaat er iets niet goed, want nu heb ik maar een schijf van 2Tb. De andere partietie is nergens te zien. Links in disk management staat ook dat de schijf maar 2Tb is.

Hoe regel ik dat ik weer een 3Tb HDD heb?

Het gaat om een Seagate HDD 3,5"3TB ST3000DM001 S-ATA3 64MB

Wie weet er raad?

PS: zit nu op mijn werk tot 23 uur, kan momenteel dus niets testen.
 
Doe maar een screendumpje van schijfbeheer bij je volgende bericht, dat kijkt en 'praat' makkelijker.

(Configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, opslag, schijfbeheer.)
 
Laatst bewerkt:
De schijf blijft natuurlijk 3TB maar dat zie je niet meer omdat je 2 partities hebt gemaakt 1 van 1TB en 1 van 2TB.
Beide partities zijn volgens het plaatje niet geformatteerd, al is dat van Schijf 2 niet te zien omdat dat onder de Eigenschappen informatie staat.
 
Laatst bewerkt:
Partitie(s) wissen en er eerst een GPT schijf van maken, een MBR schijf gaat niet verder dan 2TB die je nu ziet.
 
Oke, bedankt alle reacties zo ver. Ben even terug gegaan naar de winkel (cdromland) daar de situatie uitgelegd. Zij hebben het in orde gemaakt.

Ik had alleen gevraagd of de indeling 2TB + 1TB gemaakt kon worden. Nu net weer terug gezet in de PC blijkt het 1,5TB + 1,5TB te zijn.

Om het nu niet weer verkeerd te doen wil ik graag hulp bij het verkleinen van de ene partitie en het vergroten van de andere zodat ik dus 2 + 1 krijg.

Nu ziet schijfbeheer er zo uit:

HDD.png

Hoe ga ik te werkt?
 
Nog even voor de zekerheid in de BIOS gekeken. Daar wordt de schijf herkend als 3TB
 
Maar kan je ook vertellen hoe je het opgelost hebt?

mvg dag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan