Nieuwe Computer Bouwen, kan ik alles draaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ashnya

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2014
Berichten
11
Goedenmiddag Helpmij gebruikers,

Ik ben bezig om 'n game computer samen te stellen, ik heb er niet super veel verstand van maar weet 't wel een beetje.

Mijn buget is 1,000,- / 1,300,- euro en nu kwam ik deze tegen op tweakers.

http://tweakers.net/reviews/3443/4/desktop-best-buy-guide-maart-2014-mainstreamgamesysteem.html

Is deze PC bereid alle nieuwe games vlekkeloos ultra spelen, zoals 'battlefield 4'

Die samenstelling kost in totaal 1060,- dus het is onder m'n budget. Dus zijn er nog suggesties of er nog iets wat voor 'n paar 10tjes meer net 't verschil maak, zo dacht ik van 8gb ram naar 16gb of is dat overkill? Ook zou ik graag een behuizing met plexiglas willen maar er is zoveel keus uit behuizingen (maten, types) dat ik bang ben als ik de behuizing erbij bestel dat de onderdelen niet gaan passen.

Bij voorbaat bedankt,
Ashnya
 
Ik heb 'n BenQ XL2720Z Gaming monitor gekocht, heeft 'n scherm resolutie van 1920x1080 . Dus met die videokaart haal ik 55/66 FPS dat is toch wel netjes op ultra? Welke videokaart denk je dat 'em wel vlekkeloos draait?
 
Laatst bewerkt:
ik dacht aan zoiets---> link

de amd videokaarten zijn voor battlefield 4 inderdaad wat geoptimaliseerd maar ik heb toch voor een gtx 780 gekozen als je alsnog een radeon r9 290 wilt kan je deze kopen

je kan eventueel nog wat besparen als je wilt bijvoorbeeld op de ssd of voeding als je onder de €1300 wilt blijven
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat jullie voor i7 hebben gekozen, is het niet beter om een i5 te nemen. Ik heb me laten vertellen door een vriend dat de i7 hyperthreading doet wat niet bij gaming gebruikt wordt
 
Ja dat is wel zo... maar toch is een I7 ongeveer 15% sneller, maar we kunnen ook een I5 erin zetten als die 15% je niet 100 euro waard is.
 
15% sneller klinkt als muziek in mijn oren, dus het is die 100 euro wel waard dan, dus die granitk7 linkte kan battlefield 4 ultra draaien? bedankt voor de snelle reacties trouwens!

Kingston HyperX Beast 8gb ddr3 2400MHz 79,94

Crucial Ballistix Sport 8gb ddr3 1600MHz 61,94

Zegt me niet veel maar voor 18 euro 800MHz is dat veel beter of?
 
Laatst bewerkt:
Degenen die ik en granitk7 linkten (Het zijn eigenlijk dezelfde pc's alleen heb ik wat extra's zoals de mogelijk om te overklokken weg gelaten en dat zie je dan weer in de prijs), kunnen Battlefield 4 op de hoogste settings draaien.

Over die ram snelheden: dit is een hele lange pagina in het engels die je het 100% zal doen begrijpen: http://www.anandtech.com/show/6372/...333-to-ddr32400-on-ivy-bridge-igp-with-gskill
Ik kan het helaas niet zo goed uitleggen.
Ik zou zeggen dat het alleen erg veel uitmaakt als je de videochip in je processor gebruikt, sinds die een deel van je werkgeheugen gebruikt en dus profijt heeft van snellere ram.
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik ga de onderdelen bestellen!

Bedankt voor de snelle reacties! jullie zijn de beste ;) hahaa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan