Nieuwe Game/Video Pc Samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NovaaFilla

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2010
Berichten
57
Hallo,

ik wil graag een nieuwe pc samenstellen omdat ik mijn oude pc nu 2 dagen geleden heb verkocht.
Het doel van de pc is om te kunnen gamen maar ook om video's te kunnen bewerken.
Het budget is rond de €500-550. Ik heb geen randapparatuur nodig (beeldscherm, muis, toetsenbord en boxen)
Nu vroeg ik me af of misschien iemand een pc voor mij zou kunnen samenstellen.

Ik zou het ook graag zelf proberen maar dan heb ik wel nog een vraagje,

Wat voor processor zou het beste zijn voor te kunnen gamen en video bewerken?
Ik weet dat een i3 goed genoeg zou zijn voor te gamen, maar voor video bewerken vind ik 2 cores toch een beetje weinig. Ik weet niet of een i5 in mijn budget past, maar anders misschien een AMD processor? Dan weet ik alleen niet of ik voor de FX serie moet gaan of juist niet, ik lees heel veel gemixte ervaringen over FX serie.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

bvd,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,
is een aparte processorkoeler echt nodig?

Ik wil namelijk niet gaan overclocken.

Kan ik met de voeding later ook nog iets upgrade? Videokaat/processor?

Is de FX Serie dan wel goed voor te kunnen gamen? Lees veel op het internet dat die juist een beetje tegenvalt.
 
Je zal een beetje een keuze moeten maken,
Geef je de voorkeur aan videobewerking of aan gaming?
De standaard koelers zijn niet altijd veel soeps.
 
hmm ok,

en nu kan ik kieze tussen een 500gb HDD (€60) of een 120gb SSD (€75)

nu ben ik meer geneigd naar de SSD omdat die sneller is en ik meestal toch niet zoveel opslag nodig heb,
maar nu hoor ik dat een SSD sneller kapot gaat dan een HDD, is dit waar? Wat is de levensduur van een SSD ongeveer?
 
als je wilt kunnen videobewerken heb je niet genoeg aan 120GB SSD een beetje hd materiaal is al snel 20GB groot je zult dus echt voor een HDD van 500GB moeten gaan
verder zul je ook een groot deel van het budget in de videokaart moeten stoppen
 
Een goede SSD (zoals Crucial M4, Samsung 830 series) zal even lang meegaan als een HDD.
SSD's bestaan ook nog niet zò lang, dus ik denk niet dat er al zoveel getest is.
Volgens mij is deze setup toch wel iets beter om te gamen, maar hij zal het ook nog redelijk doen bij videobewerking.
Moet hij geassembleerd worden of doe je het zelf?
Verder hoop ik dat je een externe HDD of zo hebt liggen, want 120 GB is wel wat weinig.
Edit: Ik had firestoms post nog niet gezien.
 
hmm, dan heb ik liever nog geen ssd, is ook nog best duur in tegen stelling tot een hdd,

heb geprobeerd setje samen te stellen van intel:
Een i3 set en een i5 setje:
Winkelwagen!
Past dit allemaal bij elkaar of zou ik nog iets moeten veranderen? Twijfel over de behuizing/videokaart en weet ook niet of voeding te veel of te weinig is. Er is nog wat over om een beter videokaart te kiezen.

ps. ik heb gekozen voor een ivy bridge, omdat ik niet van plan ben te gaan overclocken, als een sandy bridge toch beter is hoor ik dit graag :)
 
Laatst bewerkt:
Ivy bridge en sandy bridge zijn gewoon namen van de processorgeneraties.
I3 2120 is Sandy Bridge (oudere generatie)
I5 3450 is Ivy Brige (nieuwere generatie)
Je kan natuurlijk een HDD nemen in plaats van een SSD, later kan je nog altijd upgraden.
De i3 2120 heeft Hyperthreading wat geschikt is voor video rendering en al die dingen.
Dus die is als goed, verder zou je gewoon mijn setup kunnen nemen want in de jouwe zit geen videokaart,
en als je dat allemaal bij 1 winkel gaat bestellen zal dat wel nog duur uitkomen.
Moet het ook voor jou geassembleerd worden? Want dat kost dan weer 50 euro.
 
hmm, ik heb het nu klaar denk ik,
de 2xxx serie is toch sandy en de 3xxx serie is toch ivy?

i3 Pc (Broertje)

i5 Pc

klopt dit zo allemaal?

nu moet ik alleen nog een behuizing,
graag zo goedkoop mogenlijk maar wel al met 1-2 fans geleverd en kabelmanagement, iemand een idee voor een kast?
Kast rond de €30-45
 
hehe, die antec 302 had ik ook al in gedachte,
had ook de Antec One in gedachte, zou die ook goed kunnen zijn?

de Aerocool Vs-3 Advance heeft ook een goede prijs, 2 fans, maar weet niet of die goed kabel management kan.
 
De antec one is wel wat krap in verband met videokaarten, er kan maar 266mm in. De jouwe zal er wel in geraken denk ik maar vanaf een HD 7950 of zo zal die te klein zijn zonder hem te modden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan