Nieuwe hoster.

gtifanatic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2020
Berichten
3
Goedemiddag iedereen,

Ik heb op het moment 1-2-3 webhost en wil eens kijken waar ik meer waar voor geld krijg of wat goedkoper wellicht.

Huidige:

https://tweakers.net/i/fqZpZsgY0lrjUTeQDW0t3SYjbRw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GuGJFADgC9wrhKuzr9EkwIG5.png?f=user_large


Dit zijn alle domeinen, webhosting met email en ssl certificaat.

Wie heeft tips?

Alvast dank!
 
Goede ervaringen met vimexx.
 
Goede ervaringen met vimexx.
Is wel duurder geworden. Ikzelf zit bij TransIP, en domeinnamen bij mijn.host zijn erg goedkoop, heb ik gelezen.

Verder is betalen voor een standaard ssl certificaat niet meer van deze tijd. Deze kan je gratis bij Lets Encrypt aanvragen als de webhosting het ondersteunt. En zo niet, zou ik verder zoeken.
 
Ik zit met alles (10 websites incl. klanten) bij Antagonist. Bevalt uitstekend! Service is ontzettend goed en daar wil ik best iets meer voor betalen. Maar zoveel schelen ze niet met de rest hoor.
Goedkoop is vaak duurkoop.
 
Ik zit met alles (10 websites incl. klanten) bij Antagonist.
Omdat mijn provider (overgenomen door ander bedrijf) veel te duur is geworden ga ik ook over naar Anta. Daar staan nu 5 websites die ik voor anderen heb gemaakt. Vergeleken met andere providers bevalt Anta mij goed.
 
Mijn advies: Zolang je maar wegblijft van de webhostings van your.online (check hun marquee onder de site met de aangesloten hostingbedrijven) wat voorheen TWS (Total Webhosting Solutions) was. Een investeerder die de afgelopen jaren een hoop hostingbedrijven heeft overgenomen en de prijzen flink heeft verhoogd. Versio valt er onder meer onder.
 
Feit is dat hosting de afgelopen jaren veel te goedkoop is aangeboden. Dus op dit moment gaat de bezem flink door die markt. En daar komt nog wat gedoe van investeerders bij.

Kijk voor een kwalitatief goede hoster. Dat is onder de streep veel belangrijker dan die losse euro's prijsverschil.
 
Nou, dat raad ik niemand aan. Wat een crime en drama is dat daar zeg.
Bron en ik zitten goed ;)
Ik herken mij hier echt totaal niet in, heb er al vele jaren meerdere domeinen. Nooit problemen en een prima ondersteuning wanneer deze noodzakelijk bleek.
 
Ik heb behoorlijk wat providers zelf getest de laatste jaren (op snelheid, klantenservice etc.).

Persoonlijk zou ik wegblijven van de grotere partijen (TransIP, Yourhosting, Hostnet) omdat hun klantenservice inconsistent is en ze vaak trage hosting bieden + een gebrek aan features en limitaties (denk bijv. aan het niet kunnen koppelen van een externe domeinnaam aan je hosting pakket).

Deze providers raad ik aan:

  • HostingSquad. Zeer klein bedrijf maar belachelijk goede features (o.a. backups van 90 dagen en zeer snel) + live chat support. Website ziet er wel afzichtelijk uit.
  • xYnta. Zelfde verhaal als HostingSquad (minus de website).
  • Cloud86. Stapje ambitieuzer dan de 2 providers hierboven (20.000 klanten onderhand); zelf gebruik ik deze provider. Een gemis is dat ze geen live chat hebben op het moment maar dit gaan ze gelukkig wel introduceren binnenkort.
  • Mijn.host. Kleine partij met een zeer uitgebreid aanbod (veel opties ook qua VPS).
  • Antagonist. Betrouwbare partij maar wel ietwat prijzig.

Deze providers zou ik vermijden:

  • Argeweb. Veel gepland onderhoud en server incidenten en prijzen zijn met 300% gestegen.
  • bHosted. Verouderd op vrijwel ieder gebied.
  • Bluehost. Waarschijnlijk de meeste aanbevolen hosting door bloggers, maar het is langzaam en heeft teleurstellende klantenservice.
  • GoDaddy. Afschuwelijke partij die wordt gekenmerkt door onethisch gedrag.
  • HostGator. Wordt beheerd door hetzelfde bedrijf als Bluehost (Newfold Digital). Newfold Digital koopt onafhankelijke hosting partijen op, bespaard hevig op infrastructuur en support, en gooit de prijzen omhoog. Jammer, want HostGator was ooit een goede hosting provider.
  • Hostnet. Mist talloze belangrijke features en is traag. Krijgt verbazingwekkend veel positieve gebruiker reviews, maar mij vielen ze op vrijwel ieder vlak tegen.
  • HostPapa. Ooit een innovator die nu achterhaald is.
  • IONOS. Verwarrende prijsvoering en slechte dienstverlening.
  • KeurigOnline. Goede support, maar nodeloos ingewikkeld om te gebruiken en traag.
  • MijnDomein. Klanten rennen er gillend weg. De super lage prijzen die je ziet zijn helaas te goed om waar te zijn.
  • Neostrada. Ooit geliefd. Nu duur, traag en onbetrouwbaar.
  • One.com. Niet verschrikkelijk, maar het blinkt nergens in uit.
  • STRATO. Nog een massa host met prijzen te goed om waar te zijn. Ook hebben ze alleen maar servers in Duitsland – niet in Nederland.
  • TransIP. Een pijnlijk gebrek aan belangrijke features (zoals staging of een verhuisdienst) en je kunt maar één site per pakket kwijt.
  • VDX. Relatief snel en stabiel maar veel te prijzig. Ook is het supportteam niet hulpvaardig.
  • Versio. Grote naam die nergens echt goed op scoort en hun goedkopere pakketten nogal uitkleedt.
  • WP Engine. De eerste echte managed WordPress hosting op de markt. Begon goed maar is de laatste jaren hun innovatieve aanpak kwijt geraakt en loopt nu achter de feiten aan.
  • Xel. Heeft een paar positieve punten. Ze zijn relatief snel, stabiel en het support team staat altijd voor je klaar. Wel bieden hun goedkoopste pakketten lachwekkende specificaties (zoals slechts een halve gigabyte ruimte bij hun starter pakket) en krijg je pas toegang tot features als automatische updates wanneer je hun pakket van 30 euro per maand neemt.
  • Yourhosting. De grootste hosting provider van Nederland heeft een gemiddelde snelheid, vrij nutteloze support en een groot gebrek aan cruciale features (geen testomgeving, beperkte backups en geen verhuisservice).
SSL-certificaat zou je idd nooit voor moeten betalen - verwacht je provider dat je dit doet, dan is dit je reinste oplichterij.
 
Laatst bewerkt:
Laat mij raden Joost-7: Hostingsquat is van jou...
Eh... nee? Het ontbreekt mij aan de technische kunde vrees ik om zelf effectief een hosting bedrijf te runnen. :)

Maar verder raad ik 5 hosting bedrijven aan en geef ik eveneens aan dat ik zelf Cloud86 gebruik. Pleit niet per se voor HostingSquad lijkt me!
 
Terug
Bovenaan Onderaan