nieuwe laptop packard bell intel B820

Status
Niet open voor verdere reacties.

betsy43

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2012
Berichten
11
Hallo, ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe laptop gekocht met windows 7.
Ik kan op deze laptop geen online spellen spelen.
Ik heb er deze video kaart in: Intel R HD Graphics Family
Totaal beschikbaar grafisch geheugen: 1760mb
Toegewezen video geheugen: 128 mb
Gedeeld systeemgeheugen: 1632 mb
Er zit avast antivirus op.
Als ik een grafisch spel opstart, zoals spelletjes op facebook of Runescape, dan laadt hij meestal de pagina al niet op.
Als hij, na lang wachten, de pagina dan toch heeft geladen, blijft hij laden, of hij geeft een fout aan ("er is iets mis gegaan, vernieuwen"), of hij loopt gewoon vast en doet niets meer.
Heel de browser loopt dan echter ook vast, ik kan dan niet meer op een site, omdat hij maar blijft laden en laden en de pagina niet opent.
Ik heb Adobe Flashplayer geïnstalleerd, Shockwave Player, DirectX zit erop, Java zit erop, allemaal de nieuwste versies.
Er zijn geen updates beschikbaar voor de videokaart.
Intern geheugen voor de laptop is 4 GB, waarvan nog 3,84 GB beschikbaar.
Ik heb al overal gezocht en ingekeken, de antivirus uitgezet, maar niets helpt.
Ik ben geen expert op het gebied van computers, dus misschien kan de uitleg wat gemakkelijk blijven?
 
je zit echt net boven het minimum van runescape pc requierments...
ik denk niet dat je laptop het aan kan....
 
Ik heb hiervoor ook altijd een laptop van packard bell gehad, deze is inmiddels 6 jaar oud en daar kon ik altijd prima runescape op spelen, zelfs in high detail...
De videokaart in die laptop stamt uit 2006 en is een Mobile Intel R 945 Express Chipset Family. Stuurprogramma: 6.14.10.4543
 
Ja, ik heb Internet Explorer, Google Chrome en Mozilla Firefox alledrie geprobeerd.
Geen verschil.
 
ben bang dat je vorige laptop wellicht grafisch krachtiger was dit ding is echt 3 x niks...
 
Raar... ik heb iemand gevraagd die veel van computers afweet, hij zei dat de grafische kaart het makkelijk aan moet kunnen... Hij kon ook geen oorzaak vinden btw, vandaar dat ik het hier vraag.
 
Ik kom er nu net achter dat ik ook geen filmpjes op Youtube kan laden, ze laden niet, heel langzaam of lopen vast, en dan zit mn hele browser weer vast! Hij wordt volgens mij ook steeds trager... HELP!!!!!
 
Tis een nieuwe laptop, even ermee terug gaan en de verkoper het op laten lossen?

Via uitvoeren/zoeken evenvwr ingeven en de logboeken even doornemen waar het probleem zou kunnen zitten.
Probeer het ook eens in veilige modus met netwerkondersteuning als admin.
Zet de virusscanner eens uit en probeer het zo ook eens.


Kaartje kan het makkelijk aan idd.
 
Gek toch, dat de ene deskundige hier zegt dat de grafische kaart waardeloos is,terwijl de ander zegt dat ie het makkelijk aan kan...
Dit is een helpmij forum, hebben mensen er hier dan ook echt verstand van?

Lange Pier, antivirus uitzetten heb ik al geprobeerd, andere antivirus erop, helpt niet.
Heb de Packard Bell site nu bezocht voor de latest updates, BIOS geupdate en nog wat andere lopende updates...
En de verkoper verwees mij inderdaad naar de Packard Bell site, als dit allemaal niet helpt moet ik toch maar eens terug naar de winkel.
Lange Pier, bedankt voor het meedenken!
 
Yw.
Op een help site zitten gewoon mensen die anderen proberen te helpen, of ze er verstand van hebben zal de TS zelf moeten beoordelen.;)
 
Toch raar.... dit bericht is 177 keer bekeken en NIEMAND anders die ook maar een of andere suggestie geeft.
Dit is toch een helpsite?
Waar zijn de moderators of ben ik nu zo ongeduldig?
Ondertussen zit ik al een week te zoeken en zijn mijn bronnen uitgeput...
 
rustig aan...
helpmij is een vrijwilligers site niemand word betaald om jou te helpen en niet iedereen weet zomaar het antwoord, we hebben geen kristallen bol.
verder zijn er al een paar adviezen gegeven dus wees blij dat je überhaupt hulp krijgt

voor de rest de kaart is een Intel GMA kaartje die staan erom bekend om geen games aan te kunnen.
nou hoort youtube geen probleem te zijn... weet je zeker dat je flash/Java en dat soort programma's wel juist hebt geïnstalleerd?
wat ook een probleem is in mijn ogen is het aantal VRAM voor die videokaart die is maar 128mb dat is zeeeer weinig
 
Laatst bewerkt:
Vind nog steeds dat de verkopende partij dit probleem dient op te lossen
 
Tsja, snap best dat je gefrustreerd bent maar om dan zo te reageren?

Iig, YouTube zou wel moeten laden. In principe zou een spel als runescape op laag nog wel kunnen draaien. Advies is dus zoals eerder gezegd mooi terug naar de winkel als de laptop niet voldoet aan je eisen.

Succes!
 
Sterker nog... ik kan runescape zelfs in high detail spelen!
Ik heb diverse helpsites met het probleem aangesproken, maar allen kunnen mij niet op weg helpen.
Rest mij inderdaad dan nog maar 1 ding...teruggaan naar de verkoper.
Bedankt in ieder geval.
 
"Kaartje kan het makkelijk aan idd."


"voor de rest de kaart is een Intel GMA kaartje die staan erom bekend om geen games aan te kunnen."

Uhuh....

"nou hoort youtube geen probleem te zijn... weet je zeker dat je flash/Java en dat soort programma's wel juist hebt geïnstalleerd?"

Uhm... ja?

Nogmaals bedankt iedereen.
 
Deze status is niet opgelost, ik ben er op het internet en dus ook met deze site (en een paar andere helpsites, dus no hard feelings) niet uitgekomen.
De laptop is inmiddels opgestuurd naar de fabrikant.
Het zou fijn zijn als de vrijwilligers op deze site ook echt advies geven naar het verstand wat ze van computers hebben.
Want de één zegt dit en de ander zegt volledig het tegenovergestelde.
Zo schiet je er dus geen ruk mee op.
Dan kan ik ongeduldig zijn, maar je bent hier 'helper' of je bent het niet.
Veel succes met de site, maar ik kom hier niet meer.
Ik zal de status op "opgelost" zetten...
 
iedereen is bevoegd om advies te geven, het is je eigen risico om dit advies dan op te volgen.
nogmaals niemand word betaald om jou te helpen en kan het dus soms zijn dat advies verkeerd of tegen strijdig is.
je kunt dus niet zomaar verwachten dat het advies top of the line is. (vaak word men hier wel op aangesproken als het echt verkeerd advies is)

hoop dat de fabrikant het probleem kan oplossen!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan