nieuwe pc is dit wat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hardway

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
19
Het werd tijd voor een extra pc dus ik had wat rondgevraagd bij vrienden enzo.
Een van mijn vrienden kwam met dit.

CXUX1 Grafische kaart (PCIe) Club 3D Radeon HD 7750
HA8A03 Processor AMD FX-8120
TN6T27 Voeding Thermaltake SMART 630W
TQXM8F Behuizing Cooler Master Elite 431
TL9M0A Case-fan Cooler Master Silent Fan SI1 R4-S2S-12AK-GP
GAER03 Moederbord ASRock 970 Extreme4
AEBW60 Harddisks (SATA) Western Digital WD10EZRX
IDIFG1T2 Geheugen G.Skill 8 GB DDR3-1066 Kit

http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=501464109

het budget is 600 euro en ik wil de pc vooral gebruiken voor gamen (de echt zwaare en nieuwe games zoals gta IV en battlefield 3).
Ik wil graag van andere kanten horen of het wat is of wat ik beter anders kan gebruiken. Ik heb zeker mijn twijfels bij de videokaart omdat ik het merk verder niet ken.

ik heb verder geen bestuurings systeem of dvd brander nodig want die heb ik al.
als er meer informatie nodig is voor een goed advies hoor ik het graag
 
tsja, wat moet ik hiervan zeggen...

het is qua specificaties (even snel gekeken) een redelijke pc, maar je wilt voor een budget van 600 euro de zwaarste games gaan spelen. met deze specs zul je de games echter net aan kunnen en zeker niet op higj o.i.d. wil je echt de zwaardere games gaan spelen kan je beter nog iets meer bijleggen en voor een goede gtx570 videokaart gaan en wellicht nog een wat sterkere processor. (of wachten op de ivy bridges).
 
Dat ik de games niet op de hoogste kwaliteid weet ik. Maar ik heb momenteel niet meer geld tot mijn beschiking. Het idee achter het zelf samenstellen van de pc is dat ik hem kan upgraden als ik meer geld heb. Ik verwacht nu ook geen super pc. Als het maar maar goed genoeg is voor de wat nieuwere games al is het op low quality. Iniedergeval bedankt voor de reactie
 
Laatst bewerkt:
HIGH gaat het em idd niet worden maar meneer heeft dan ook een Budget van max 600 euro
en veel beters dan dit zal hij niet zo snel krijgen je zou de FX-8000 processor kunnen veranderen in een I3 2100
dan heb je wat meer geld over voor de videokaart en daar hebben games meer baat bij
de FX processors zijn zoiezo niet echt goed als het gaat om gaming de meeste games gebruiken nogsteeds 2 core's en per core is Intel VEEL krachtiger
 
Wel grappig toen ik die vriend over de computer vroeg begon die meteen met de processor die zou erg goed zijn voor dit budget AMD waren sowieso goed voor budget gaming. Hij heeft hem zelf ook. Maar ik zal eens kijken ik dacht dat de I3 nu het laagst is verkrijgbaar bij intel mijn ouders hebben zelfs een I5 ik ben ook niet echt te spreken over de dual core t4300 die ik nu gebruik of is de I serie echt een hele verbetering?
Ik had graag wat meer budget gehad maar er zit een beetje haast achter omdat mijn laptop mijn wensen niet meer aan kan en ik ook nog mijn huiswerk normaal moet maken.
mijn idee was nu ook van alles een beetje redelijke videokaart redelijke processor acceptabel werkgeheugen en later maar wat aanpassen als ik weer wat meer geld heb.
 
de sandy bridge van intel is prijs/prestatie gericht veel beter dan Bulldozer processors van AMD
8 core's is handig bij het maken van videomateriaal en renderen maar game's gebruiken nogsteeds niet meer dan 2 core's
met uitzondering van Battlefield 3 dat wel, maar toch toekomst gericht kun dan alsnog upgraden naar de i5 2500 en die maakt gehakt van de duurste AMD processor
je bent beter uit als je wat minder uitgeeft aan de processor en dat geld in de videokaart stopt daar hebben games veel meer aan

hier een mooie benchmark die laat zien dat zelfs een I3 beter presteerd in game's
klikerdeklik
de I3 is voor gaming perfect maar als je ook nog extra veel wilt multitasken dan kan het wat trager worden
 
Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp zijn de intel I3 processor prestatiegericht beter maar als ik meer dingen tegelijk wil doen of videobewerking enzo wil doen zijn meer core's wel handiger.
Als ik voor een intel processor ga heb ik ook een ander moederboord nodig suggesties voor dit punt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan