Nieuwe Pc kopen ong 700 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

bfg6

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Berichten
2
Ik heb dit weten samen te stellen op alternate:
Zie link

http://www.alternate.nl/html/configurator/builder/structure/sendLoad.html?id=96440&kind=pcBuilder

Heeft er iemand suggesteis, verbetering en op of aanmerkingen wat te doen of niet te doen?
Of iets anders wat beter, goedkoper etc. is.

kritisch commentaar is welkom!

Budget is ong 700 euro, maar zou niet iets willen zakken, waar zou ik op kunnen minderen. wat is echt overkill met deze samenstelling?

Nog een vraag, is het te doen om zelf de pc in elkaar te zetten?
Worden alle benodigde bedrading etc meegeleverd?

Alvast bedankt voor je reactie.

Pieter
 
Laatst bewerkt:
Als je wil bezuinigen op de computer kan je als eerste een minder krachtige voeding nemen: volgens de Outervision PSU calculator (dat is een goede, maak je maar geen zorgen) heb je minimaal 408W nodig, en aangeraden wordt 460W. Als je dus gaat voor een voeding van Corsair, OCZ of een ander degelijk merk (XFX is niet het beste), scheelt het alweer +30 euro. Dan kan je vervolgens gaan voor een non-overclockers-moederbord en normaal geheugen. Dat scheelt zo ook weer 50 euro. Een goedkopere harde schijf scheelt weer een tientje en dan kom je uit op 580 euro (je zou natuurlijk ook een goedkopere kast kunnen nemen ;))

Ik blijk geen account te hebben bij Alternate, dus zal je het zelf moeten veranderen :(
voeding: OCZ CoreXStream 500W
moederbord: ASRock N68C-GS FX
Harde schijf: Samsung ST1000DM005
Geheugen: Crucial 8 GB DDR3-1333 Kit

En het antwoord op je laatste vraag: alles zou erbij moeten zitten. Bij ASRock ben ik gewend dat er 2 aansluitkabels bijzitten voor harde schijven/dvd-spelers. De voeding zit ook alles bij, en de rest heeft geen kabels nodig. Als je zover bent, en je komt er niet uit, dan kan je altijd hier terecht :).
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie, ik ga even knutselen met je tips.

Wat had jij voor goedkopere kast in gedachten die stil is en nog mooi oogt?
Ik wil later wel nog wat aan kunnen passen en daar dan ook de ruimte voor hebben en de mogelijkheden tot aansluitingen.

Ik heb een aangepaste voeding nodig voor me videokaart die moet aangesloten worden op 2 x 6 pin

Ik heb even rond gezocht en zie dat de volgende ook 2 x 6 pin heeft
Corsair GS500
Is dit een beter alternatief dan de door mij gekozen voeding?

Pieter

Edit:
Heb hem nu zo, qua kosten hoeft er niets meer af ong 650 is prima, het is belangrijker dat alles soepel draait, en ik lekker kan gamen paar euro's extra is dan het ergste niet.

dan ben ik nu ong 50 euro goedkoper uit met met de onderdelen,
Zijn deze aanpassingen de 50 euro minder waard? Of zeg je van, je kan beter die 50 euro eraan besteden en je hebt er veel meer voor terug
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan