Nieuwe PC start in ene niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

MoonTribe

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Berichten
9
Beste forumleden,

Sinds afgelopen woensdag heb ik een nieuwe PC in bezit. Deze heb ik zelf met een vriend in elkaar gezet en alles leek goed te verlopen. Even wat een paar specs van me PC:

4096MB Ram
Asus Maximus Extreme moederbord
Nvidia GeForce 280GTX
Quad Core 2666MHz

Dit alles draaide op een voeding van 500W. In de begin periode deed me PC het wel, alleen rebootte die spontaan, zo nu en dan. Dit had naar alle waarschijnlijkheid te maken met de voeding, die te zwak is voor m'n PC. Echter, sinds vanochtend start de PC helemaal niet meer op. Ik heb de PC gisteren normaal en netjes afgesloten, zonder enig probleem. Het enige wat ik gisteren veranderd heb, is via een Asus programma m'n pc op een "Energie Save" stand gezet.

Denken jullie dat het met een nieuwe voeding waarschijnlijk opgelost is? De temperatuur van dit systeem ligt overigens rond de 18/33 graden, dus daar zal het niet aan liggen.


Alvast bedankt!

- MoonTribe
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens als alle kabels goed zijn aangeduwd en doe eens een cmos reset
 
Laatst bewerkt:
och. Ik denk dat een 500W earthwatt dit wel moet kunnen draaien. Maar deze wordt wel zwaar belast.
 
Bedankt voor de reacties.

@marsmannetje: dat dacht ik ook, maar denk toch dat de voeding het niet trekt. Heb net de PC weer aan de praat gekregen, alleen nu zonder me externe DVD brander erop aangesloten. Nu startte de PC wel gewoon op.

Van de week maar even een 800W voeding halen en kijken of het probleem verholpen is. Anders ligt het misschien aan me geheugen!?
 
800W is zwaar overdreven....

600W zou ik adviseren. Doe dan 700W en je hebt nog ruimte voor toekomstige gpu-upgrades
 
800W is zwaar overdreven....

600W zou ik adviseren. Doe dan 700W en je hebt nog ruimte voor toekomstige gpu-upgrades

Tja, ik lees net op Alternate een review van iemand die zelfs met een Coolermaster Pro 700W nog problemen had ivm de 280GTX. 800W is misschien overdreven, maar daarmee kan ik wel een aantal jaren vooruit in principe. Zelfs als ik later weer een nieuwe PC aanschaf oid.
 
Tja, ik lees net op Alternate een review van iemand die zelfs met een Coolermaster Pro 700W nog problemen had ivm de 280GTX. 800W is misschien overdreven, maar daarmee kan ik wel een aantal jaren vooruit in principe. Zelfs als ik later weer een nieuwe PC aanschaf oid.

Indien de extra ~€20 je niet dwars zit voor een 800 of 850 W voeding, je je niet lekker voelt met een 700W uit vrees voor te weinig power, dan zou ik er gewoon voor gaan en voor extra zekerheid (voor zover er zekerheid is in de wereld:D) een merkvoeding kiezen.

In de kant wil ik toch vermelden dat
1) je GTX280 niet altijd een massa power vreet, enkel op volle toeren zal de power consumptie toenemen. Dit is vooral +12V (daarom hebben de betere voedingen een afzonderlijke 12V rail)
2) Indien je een legertje USB apparaten aansluit, gaan die natuurlijk ook met power lopen. Een USB poort levert +5V met 500mA/poort max .
Je neemt een +5V gebruiker weg en je hebt voldoende +12V voor je kaart ??? ik hoop dat het je voeding is
 
Laatst bewerkt:
Indien de extra ~€20 je niet dwars zit voor een 800 of 850 W voeding, je je niet lekker voelt met een 700W uit vrees voor te weinig power, dan zou ik er gewoon voor gaan en voor extra zekerheid (voor zover er zekerheid is in de wereld:D) een merkvoeding kiezen.

In de kant wil ik toch vermelden dat
1) je GTX280 niet altijd een massa power vreet, enkel op volle toeren zal de power consumptie toenemen. Dit is vooral +12V (daarom hebben de betere voedingen een afzonderlijke 12V rail)
2) Indien je een legertje USB apparaten aansluit, gaan die natuurlijk ook met power lopen. Een USB poort levert +5V met 500mA/poort max .
Je neemt een +5V gebruiker weg en je hebt voldoende +12V voor je kaart ??? ik hoop dat het je voeding is

Bedankt voor je reply!

Eerst wilde me PC niet eens meer opstarten. Op dat moment alle negatieve dingen zitten te bedenken, wat er allemaal fout kon zijn in me PC. Echter, toen ik me externe DVD brander los koppelde, wilde de PC wel gewoon opstarten. Ik heb een Antec Truepower Quattro 850W besteld. Ik hoop dat hiermee alle problemen zijn opgelost en dat ik zonder zorgen een spelletje kan spelen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan