Nieuwe pc valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Berichten
968
Hey allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe pc gekocht en deze zelf in elkaar gezet.
Toen ik eenmaal alles in elkaar had staan startte de pc ook normaal op. Nadat ik de bios had geconfigureerd (tijd goedzetten enz). En de windows cd in de cd-rom drive deed om windows te installeren, viel de pc ineens uit.
Iedere keer als ik hem weer aan probeerde te zetten draaien alle fans een halve seconde en daarna hoorde ik door mijn boxen een aantal plopjes en zag ik ook het ledje op het moederbord een aantal keer knipperen. Net alsof het moederbord niet voldoende spanning krijgt, of iedere keer met onderbrekingen.
Na de stroom een halve minuut van de pc afgehaald te hebben start hij wel weer normaal, maar zodra ik weer een aantal keer reboot of soms gewoon ineens als ik niets doe, valt hij weer uit.

Ik heb verder nog niks op de pc geinstalleerd (zelfs windows niet), aangezien ik eigenlijk niet goed durf de pc aan te zetten omdat ik niet precies weet wat er mis is...

Hieronder mijn systeem:

AMD Phenom II X4 945
Asus M4A785TD-V EVO
Geil Value Dual Channel DDR3 2x 2GB 1333Mhz
Cooler Master Centurion 590
Corsair CX400W
Sony Optiarc AD-7240S-0B
Nog een oude WD HDD (ik wacht nog op m'n Samsung SpinPoint F3 :p)

Ik heb trouwens ookal geprobeerd om gewoon alles los te koppelen van het mobo, zodra de pc een keer was uitgevallen, om te kijken of het misschien teveel spanning van de voeding trok. Maar ook dan wil de pc niet opstarten. Het enige wat schijnt te helpen is de stroom er een halve minuut afhalen...

De pc zit trouwens ook op een geaard stopcontact, dus ook daar kan het niet aan liggen...

Weet iemand toevallig wat het probleem zou kunnen veroorzaken?
 
Heel duidelijke beginpost :thumb:.
Alleen daardoor heb ik al minder ideeen: je hebt al een beol geprobeerd.

Je hebt afstandhouders gebruikt? Lijkt me wel, anders kom je niet eens in de bios.
Kan je nu nog in de bios komen? Zo ja: blijft deze lang stabiel?

Controleer nog eens goed of alle kabels goed vast zitten.
 
Ik heb inderdaad afstandshouders gebruikt, en de kabels heb ik allemaal al 2x los en weer vastgemaakt, dus daar zou het ook niet aan moeten kunnen liggen.

Zodra ik de pc een halve minuut uit heb laten staan kan ik weer gewoon in de bios, maar na ongeveer anderhalve minuut springt de pc dan weer uit...
 
Zit de processorkoeler wel goed?
Controleer in de bios eens de temperaturen. Kijk of deze snel stijgen.
 
Ook de 4-pins voeding op het moederbord aangesloten?
 
Geheugen al gechecked? 1 stripje bijv proberen, ipv 2.

(ik ben ook het gissen zoals je merkt...)
 
Zelfs zonder geheugen geprobeerd, en ook dan wil hij niet opstarten als hij uitgeschakeld is... (wanneer ik de stroom er dus nog niet heb afgehaald)

Gissen is altijd beter dan niks...misschien dat ik ergens iets over het hoofd heb gezien...
 
Ik ben een paar dagen terug toch maar eens naar de computerzaak gegaan waar ik de pc had gekocht om te kijken of zij het probleem konden vinden.

Na een paar dingen geprobeerd te hebben kwamen ze uit bij een bios-update. Ik had hier zelf ookal aan gedacht, maar durfde hem niet uit te voeren, aangezien de pc steeds uitviel...
Bij de computerzaak zeiden ze dat het toch onder de garantie viel als ze daar iets kapot zouden maken en dus namen ze de gok.

Het is inmiddels een aantal dagen later en de pc draait nog steeds stabiel :D

De oplossing was dus een bios-update.

Iedereen toch bedankt voor de hulp! :thumb:
 
Weet je dat ik nog aan de update had gedacht?
Maar ik dacht: dit is zo'n nieuw moederbord, dus dat zal het probleem niet zijn.

Mooi dat het opgelost is/lijkt. (hopelijk is: anders zie ik wel weer een bericht verschijnen...) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan