nieuwsbrief maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
394
Ik werk met outlook 2010 en ik wil graag een nieuwsbrief maken om deze vervolgens te versturen via e-mail. Kan mij iemand vertellen hoe ik dit het beste kan doen?

Mvg,

Anstof
 
Voor een nieuwsbrief kun je het beste een tabel gebruiken, hiervoor moet je wel html-indeling aan hebben staan. In die tabel kun je de tekst makkelijk netjes wegzetten en snel onderdelen een andere achtergrondkleur geven voor een mooie opmaak. Mocht je meer hulp nodig hebben dan hoor ik dat graag. Deze opmaak zou ik hierna opslaan zodat je hem vaker kunt gebruiken.

Yuri
 
Ik gebruik voor de nieuwsbrieven van mijn site Mailchimp.com, een super handige tool waarmee je nieuwsbrieven kan maken. Je kan ook instellen dat de nieuwsbrief automatisch verduurd wordt...
 
Dag Yuri,

Dat over Chrome klopt, ik gebruik deze namelijk zelf ook. Maar eigenlijk is het probleem de laptop van mijn vrouw. Zij gebruikt Explorer 9 en wil geen andere browser. Is ook helemaal haar keuze en volgens mij moeten de bewegende plaatjes ook op Explorer te zien zijn. Misschien bij instellingen maar ik kan het niet vinden.

Mvg,
Anstof
 
Sorry, verkeerde reactie op de vraag.

Ga nu proberen in word en html en zal ook even een kijkje nemen bij Mailchimp.com

Hartelijk dank jongens.

Mvg,
Anstof
 
Maar de nieuwsbrieven wil ik niet versturen als bijlage in de mail maar zoals je ze vaak toegestuurd krijgt van b.v. energie maatschappijen. Moet dit dan echt met een programma als "Mailchimp" of kan dat ook gewoon met "Word"?

Mvg,
Anstof
 
Wat je in word maakt kunt u in principe gewoon kopiëren.

Yuri
 
Dag Yuri,

Oké, dat is al goed dus. Maar hoe verstuur ik deze nu per e-mail en komt deze dan aan zoals ik al zei, niet als bijlage maar zoals b.v. een energie maatschappij dat doet.

Mvg,
Anstof
 
Als je in Word een email samenvoeging maakt (dat is eigenlijk wat je doet, neem ik aan: samenvoegen met een adressenbestand (bijvoorbeeld in Excel) en dat dan versturen, dan kun je er voor kiezen om dat als bijlage te doen, of het document zelf als bodytekst te gebruiken. Dat laatste is dan voor jou de beste optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan