• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nogmaals fout -2147417848

Status
Niet open voor verdere reacties.

danage

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2009
Berichten
32
Hallo,
IK weet dat deze vraag al eerder is gesteld, alleen het antwoord op die vragen komen niet geheel overeen met mijn probleem.

Ik heb een Excel sheet, waar ik op basis van wijziging van de inhoud van een cel in een bepaalde kolom een VBA script wordt uitgevoerd, die de validatie regelt van de cel in de kolom ernaast. Na heel wat wijzigingen is het volgende script eruit gekomen.

Code:
LetterU = Left(ActiveCell.Offset(0, 4).Range("A1").Value, 1)
Lijstje = "=WatLijst_" & LetterU
ActiveCell.Offset(0, 2).Range("A1").Select
With Selection.Validation
  .Delete
  .Add Type:=xlValidateList, AlertStyle:=xlValidAlertStop, Operator:= _
        xlBetween, Formula1:=Lijstje
End With

Ik krijg echter foutmelding: 'de verbindingen van het aangeroepen object met de clients zijn verbroken'.
In eerste instantie vond ik een oplossing middels een servicepack, maar dat is niet van toepassing op mijn PC; die is al uitgevoerd.

Ik ben erachter gekomen dat alles goed werkt mits ik geen enkele beveiliging instel.
Die beveiliging is echter hard nodig om geen verkeerde combinaties te krijgen (een dag verlof boeken op een opdrachtgever bijv.).

Weet iemand hoe ik deze VBA code met toepassing van beveiliging op tabblad zonder foutmelding kan uitvoeren?

Gerard
 
Hallo,

Weet iemand hoe ik deze VBA code met toepassing van beveiliging op tabblad zonder foutmelding kan uitvoeren?

Gerard

En wat als je bij het uitvoeren van de macro de beveiliging tijdelijk opheft
in de macrocode
ofwel met de gewoon protect = false / true of ietsjes meer activesheet.protect userInterfaceonly:=true/false
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan