Notities maken in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobM Eaton

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Berichten
1
Ik heb een vraag m.b.t. een opdracht die ik heb gekregen. Het is de bedoeling dat een aanvraag formulier in Access wordt ingevuld en vervolgens in een rapport kan worden afgedrukt. Dat werkt helemaal. Ik moet er wel bij zeggen dat het formulier zeer complex is, aangezien er 129 gegevens moeten worden ingevuld per aanvraag (quote).

Nu zouden de mensen het hier fijn vinden als ze nog extra info kunnen toevoegen aan een rapport. (In een rapport kan je niks aanpassen aangezien dit een soort snapshot is, daar ben ik al van op de hoogte).
Wat ik nu heb gedaan is een extra formuliertje toegevoegd die eruit ziet als een rapport. De gegevens worden allemaal netjes weergeven, maar nu moet ik nog notitie velden op 1 of andere manier ertussen zien te krijgen. Dit krijg ik echter niet voor mekaar.

De gegevens worden weergeven in tekstvelden, en dat gaat als volgt:
=IIf([Type]<>"";"- Cylinder type: " & [Type] & Chr$(13) & Chr$(10)) &
IIf([CylinderType_Other]<>"";"- Cylinder type other: " & [CylinderType_Other]) &
IIf([Project_EnvironmentalConditions]<>"";Chr$(13) & Chr$(10) & "- Environmental conditions: " & [Project_EnvironmentalConditions])


Nu is er het volgende: Zo gauw ik zo'n formule aan een tekstveld heb toegewezen, kan ik vervolgens niks meer met dat tekstveld doen. Als je het aanklikt en begint te typen krijg je nog een melding dat dat niet kan omdat het veld wordt aangestuurd door die formule.
Nu is de vraag hoe ik (op een makkelijke manier) een soort van notitieveldjes toe kan voegen.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

Alvast bedankt
 
Als je op die manier de inhoud van een veld bepaald is het inderdaad read-only geworden. Daar kun je niets aan veranderen.
Er zijn verschillende oplossingen:
- Zorg dat je veld gewoon aan een veld in de tabel waaraan je formulier gekoppeld is zit, dan kun je wel gegevens invoeren.
- Zet een knopje op je formulier waar je een tweede formulier opent waarin je je notities kwijt kunt. Dit tweede formulier koppel je dan aan een tabel Notities waarin je een verwijzing naar de context van de notitie opneemt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan