NTLDR is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
235
Ik wil Linux Kubuntu installeren naast mijn Windows 7. Voor mijn huidige situatie had ik een dualboot Windows 7 en Vista (Vista OEM, en als tweede systeem 7 retail). Toen ik Vista verwijderde om Kubuntu erop te zetten, kon ik de computer niet meer opstarten. Hij gaf de error:
NTLDR is missing
Press Ctrl+Alt+Del to restart.
Ik installeer Windows Vista dus weer op een van de 4 partities, ontstaan bij het maken van een partitie van Kubuntu. Ik vindt het erg onhandig om 2 besturingssystemen te hebben, omdat ik er een niet gebruik maar als ik die Vista eraf gooi gaat hij waarschijnlijk weer de error geven. Hoe moet dit worden opgelost?

P.S. Het lijkt wel alsof ik steeds als ik een Windows installeer, NTLDR overschakelt naar de andere partitie. Deze denkstroom is gebaseerd op mijn partitiemanager, waarin de "boot"status steeds lijkt te verplaatsen. Dit weet ik echter niet zeker, maar als dit zo is betekent het dat Vista nu te verwijderen is. Ik wil dit echter graag bevestigd hebben voordat ik formatteer.
 
Ik snap niet helemaal hoe ik dit moet gebruiken om een besturingssysteem van de computer te halen zonder dat ik de NTLDR is missing error krijg
 
Ik heb even gekeken in dat programmatje en toen Vista verwijderd en het werkte. Je moet een nieuwe entry maken die verwijst naar C:\.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan