• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Number format automatisch aanpassen aan veranderende cel door filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinnyheuvel

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2017
Berichten
11
Goedemorgen,

In een Excel heb ik een tabel gemaakt waarbij verschillende KPI's kunnen worden geselecteerd.
Als ik bijvoorbeeld de klachtentabel maak, kan er gefilterd worden welke KPI getoond moet worden, ter voorbeeld: Gecompenseerd bedrag of aantal klachten.
Afhankelijk van welke KPI wordt geselecteerd, wordt het aantal klachten of het gecompenseerde bedrag uitgerekend voor die maand.
Zoals je begrijpt zou in het ene geval het Number Format 'Currency' moeten zijn en in het andere geval 'Number'.

Is het mogelijk om het number format dynamisch te maken? Dus als in het filter wordt geselecteerd 'Gecompenseerd bedrag' dat er dan automatisch een Currency Number Format komt op de cel en bij Aantal Klachten een Number Number Format.

Ik hoor graag.

Mvg,
Vincent
 
Zonder het bestand gezien te hebben.
Is het niet makkelijker om in een kolom de klacht te zetten en in een andere kolom de waarde van de klacht?
kolom datum, artikelnummer, klachtcode, klachtomschrijving, compensatiewaarde
 
Laatst bewerkt:
Hoi Alphamax,

Thanks voor je antwoord. Ik zal even een bestandje aanmaken als voorbeeld.
 
Zoals je begrijpt zou in het ene geval het Number Format 'Currency' moeten zijn en in het andere geval 'Number'.
Dat gaat alleen met macro's/VBA/Visual Basic for Applications
 
Maar als je basis goed is dan heb je geen VBA nodig voor een KPI Dashboard.
Google maar eens "excel kpi dashboard".
 
Laatst bewerkt:
Hierbij het voorbeeld. De cellen in de tabel moeten dus de ene keer een euro-waarde geven en de andere keer gewoon een cijfer.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Forum.xlsx
    14,1 KB · Weergaven: 32
Voldoet dit?
Code:
=ALS($M$3=Ref.lijst!$B$2;AANTALLEN.ALS(Data!$B$2:$B$37;Tabel!C$2;Data!$C$2:$C$37;Tabel!$B3);ALS(Tabel!$M$3=Ref.lijst!$B$3;[COLOR="#FF0000"][B]TEKST([/B][/COLOR]SOMMEN.ALS(Data!$D$2:$D$37;Data!$B$2:$B$37;Tabel!C$2;Data!$C$2:$C$37;Tabel!$B3)[B][COLOR="#FF0000"];"€ 0")[/COLOR][/B]))
Zie ook bijlage.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Forum (AC).xlsx
    14,3 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Ja, die laatste is perfect. Ik heb alleen de nullen vervangen door '###' dat werkt echt goed, alleen werkt het dan niet meer om ze op te tellen. Dat is opzich logisch, omdat ze nu tekst zijn en tekst kun je niet optellen.
Ik heb het inmiddels anders opgelost, namelijk door Conditional Formatting.

Thanks voor alle hulp! Het is gelukt.
 
Mooi zo.

Dan mag je nog de vraag op opgelost zetten (rechts bovenaan de pagina)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan