nummer zoeken in diverse excelbestanden vanuit 2 verschillende mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Dag beste helpmijers,

Ik ben met een macro bezig dat een nummer zoekt in een van de vele bestanden in de mappen: C:/zoekmap1 en C:/zoekmap2. Als het nummer niet gevonden wordt hoeft het systeem niet verder te zoeken en wil ik een melding "nummer niet gevonden" en verder geen actie.

Mocht het nummer wel aanwezig zijn, dan wil ik diverse gegevens vanuit die regel kopi�ren naar een bestaand bestand (bibuoverzicht). Voor de duidelijkheid: al deze bestanden hebben dezelfde lay-out en bevatten dezelfde kolommen, alleen de data verschilt.

voorbeeld van kopi�ren van de gegevens van het bronbestand naar het bestemmingsbestand.
Workbooks("bibuoverzicht.xlsm").Sheets("Invulblad").Range("ir3").Offset(0) = ActiveCell.EntireRow.Range("bb1") 'personeelsnummer kopieren.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast hartelijk bedankt.

Groeten, Robert
 
Laatst bewerkt:
wat zijn dat voorbestanden waarin gezocht moet worden ? xls, csv, txt, etc.
 
antwoord op jouw vraag

Allereerst mijn verontschuldiging voor de late reactie, ik was een paar dagen weg en alvast bedankt voor de hulp die je mij biedt.

In antwoord op jouw vraag: het betreffen hier xls bestanden en wellicht in de toekomst xlsm bestanden.

Nogmaals alvast hartelijk bedankt en zie het antwoord met belangstelling tegemoet.

Groeten, Robert
 
Hebben die bestanden 1 of meer werkbladen ?
In welke kolom(men) moet worden gezocht ?
 
anwoord op jouw vraag

Nogmaals bedankt voor jouw reactie.

De excelbestanden beschikken allemaal over 1 werkblad, echter hebben deze per bestand allemaal een andere naam. De kolom weet ik niet zeker omdat ik nu niet de beschikking over de bestanden heb (werk). Maar is het mogelijk dat we voor de vorm zeggen dat het kolom "G" betreft en ik dat zelf aanpas? Mocht dat niet lukken dan kan ik morgen op z'n vroegst antwoord geven. Mocht je nog meer willen hebben dan zie ik dat met belangstelling tegemoet.

Alvast wederom bedankt.

Robert
 
Hallo,

Helaas heb ik nog geen antwoord, heb je misschien nog nader informatie nodig dan ben ik graag bereid deze te verstrekken.

Alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan