Nut meerdere partities?

Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Berichten
1.258
Hallo, ik heb altijd eigenlijk standaard 2 partities gehad.
Aangezien ik de enige gebruiker ben, en het dus niet nodig is om mappen te hebben die voor andere gebruikers ook beschikbaar zijn vraag ik me af of het wel nut heeft voor mij om meerdere partities te hebben.
kan iemand zeggen wat het nut is van 1 partititie en wat het nut is van 2 partities, (voor nadelen aub)

mvg
 
Als je maar 1 partitie hebt en er gaat iets mis, dan ben je alles kwijt. Dus is het raadzaam om een 2e partitie aan te maken waarop alles staat dat je wilt bewaren, zoals foto's, muziek, films, etc.
 
C-partitie alle programma's en zaken die opnieuw te installeren zijn. Mocht je windows corrupt raken dan kan je je C-partitie opnieuw formateren zonder al je gegevens op de D-partitie kwijt te raken.
Zorg wel dat "mijn documenten" verplaatst is naar D.

Ron
 
En wat als ik 1 partitie maak , ik maak toch wekelijks een back up op een externe harde schijf?
want als de c partitie vol zit wordt de pc slomer toch?
 
want als de c partitie vol zit wordt de pc slomer toch?

Nou nee niet echt.Daarbij zou je een marge kunnen aanhouden wat betreft je volume.Voordelen zijn hierboven al gegeven.Mocht er onverhoopt iets gebeuren met je OS dan hoef je alleen die maar te her-rinstaleren.al je overige data staat per slot van rekening op een andere partitie.
 
ok en kan ik dan ook instellen dat mijn documenten/ mijn afbeeldingen etc op de d schijf staan?
dus eigenlijk heel mijn gebruikers account.
en hoe zou dit kunnen
bedankt voor jullie hulp :)
 
Hele gebruikersaccount weet ik niet. Mijn documenten en onderliggende mappen kun je verplaatsen door rechts te klikken op "mijn documenten" en dan Eigenschappen en dan de knop verplaats

Ron
 
hij staat dan nog inde oude map, ik heb hem alleen gekopieerd dus?
ik heb bij eigenschappen verplaatsen d:\overig ingevult en toen 2 x op ja gedrukt.
 
Mijn vraag over de partities is zo wel opgelost ik maar wel een nieuwe over gebruikers account naar andere partitie verplaatsen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan