nvme behuizing acasis tbu 405 werkt slecht onder windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaa455fr333

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2013
Berichten
10
ik kocht een tbu405 nvme behuizing waar een 990 pro 2 TB in zit, 40 gbps van het merk acasis , de read speed is 3122 MB/sen de write speed is 480 MB/s, getest met crystaldiskmark.
Moederbord is een z790 hero van asus met 2 thunderbolt aansluitingen achteraan het moederbord.
de tbu405 wordt herkend door windows 11 in thunderbolt control center maar de write speed van de tbu405 is ronduit verschrikkelijk slecht.
de cpu is een 13900 cpu van intel.
op de website van acasis vind ik bijvoorbeeld ook geen firmware update of zo.
kan iemand mij een oplossing geven want ik ben ten einde raad.
 

Bijlagen

  • crystaldiskmark test.jpg
    crystaldiskmark test.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 8
Laatste aangeboden driver gebruikt?

Anders die voor een Intel NUC proberen?

Als je erover leest schijnt het een bug in W11 te zijn, of dat zo is?
 
De oplossing was om naar
Apparaatbeheer>Schijfstation tegaan> station teselecteren>Eigenschappen> Beleid>schrijfcache in teschakelen.

Dit kan te wijten zijn aan een probleem metde instellingen van de computer.
We hebben eerderklanten gehad met lage schrijfsnelheden en dit ishet moment waarop we de schijfprestaties moeten verbeteren, iets dat op de computer moet wordeningesteld. Als u een venstersysteem heeft, kunt u deonderstaande stappen volgen om dit op uw computerte doen. Instellingen voor schijfprestaties. 1. klik met derechtermuisknop op deze computer = => selecteer Beheren 2.Selecteer: Schijfbeheer ==> Selecteer dedoelschijf, klik met de rechtermuisknop en selecteerEigenschappen 3. Selecteer strategie == "Selecteer betereprestaties, schakel schrijfcache in op de apparaaten klik op OK, de schijf behaalt de besteprestaties. Als de prestatieverbetering van de schijfis ingesteld maar de prestatieverbetering nog steeds nieteffectief is, hoeft u zich geen zorgen te maken. Het israadzaam eerst te controleren of de ahci- modusvan uw computer is ingeschakeld en of het IntelRST- stuurprogramma is geïnstalleerd. Als debovenstaande instellingen zijn voltooid, maar hetprobleem blijft optreden, kunt u overschakelen naareen andere computer om te controleren of het lezen enschrijven normaal is.
DIT WAS DE REACTIE VAN HET SUPPORT TEAM VAN ACASIS.
IK HEB DIT GEDAAN EN DE TBU 405 HEEFT NU VOOR EEN EXTERNE SSD SCHIJF EEN FANTASTISCHE LEES- EN SCHRIJFSNELHEID,
3123 mb/s leessnelheid en 2938 mb/s schrijfsnelheid.
Ik wil u ook bedanken voor de reactie en ik ga dit nu afsluiten omdat het probleem is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan