• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Object in Excel omzetten naar JPEG in Mijn Afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CompuGj

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
92
Hoi!

Ik heb eigenlijk twee problemen:

Als ik in Excel 2007 een afbeelding heb bewerkt of een tekstje in Word-Art heb gemaakt, weet ik niet hoe ik deze als afbeeldingbestand (bv. JPEG, ...) bij "Mijn Afbeeldingen" kan opslaan. Is dit eigenlijk wel mogelijk? Ik probeer het meestal via Paint: Knippen in Excel, plakken in Paint en opslaan. Maar ook al sla ik het op als een bitmap, als ik een van deze afbeeldingen dan naar m'n site wil brengen, is de afbeelding/tekst onduidelijk. Je ziet dan overal grote pixels, het is nog wel leesbaar enzo, maar toch...

Weet iemand dus hoe ik iets (afbeelding, Word-Art tekst, ...) dat in een werkmap van Excel 2007 kan omzetten naar een afbeelding (niet via Paint), zodat de afbeelding toch nog duidelijk blijft op een website?

Alvast bedankt!

Gertjan
 
Kennelijk een moeilijke vraag, want tot heden geen antwoord.

Heb je al geprobeerd om in verschillende formaten op te slaan (tif, jpg, bmp, ...) en gekeken wat voor effect dat heeft? En heb je al geprobeerd om dit met andere programma's dan Paint te doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan