Office 2010: spellingchecker werkt niet volledig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marzzzzz

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2012
Berichten
7
Goedemorgen,

ik heb gezocht in het forum maar kan niet mijn exacte issue vinden, vandaar deze nieuwe vraag.

Ik heb Office 2010 geinstalleerd en het officiële NL talenpakket (proofingtools).
Dat werkt allemaal prima, menubalk in het nederlands, nederlands als standaardtaal etc. Maar het rood onderstrepen (in Word, Outlook etc.) van een verkeerd gespeld woord is niet automatisch geactiveerd en dat wil ik wel. Hoe zet ik dat aan??
 
Ik vermoed dat je het volgende moet gaan instellen:
Tab Bestand -> Opties -> sectie Controle -> in de sectie "Tijdens spelling- en grammaticacontrole in Word", daar aanvinken: "Spelling controleren tijdens typen"

Succes,

Tijs.
 
Bedankt Tijs, echter is dat dan niet dat Office meteen corrigeert?? Ik wil graag de optie aan hebben, dat je dus een rood onderstreept woord krijgt bij bijv. het woord "woort". En dat je vervolgens als je rechtsklikt op dat "woort", je de juiste spelling krijgt.
 
Waarom probeer je het niet gewoon even uit? Overigens ben ik ervan overtuigd dat dit de optie is die je zoekt, dus met dat rood onderstrepen etc.

Natuurlijk ben ik benieuwd hoe die optie stond voordat je je posting deed.

PS: Je moet het testen met een nieuw aangemaakt document. Per document is er namelijk ook nog het nodige in te stellen m.b.t. spellingscontrole, taal etc., vandaar testen met een nieuw document.

Tijs.
 
Tijs, Ik heb het getest en de instellingen stonden al zoals je aangaf.
Echter, ik moet elke keer als ik een Office applicatie opstart, bijv. Word moet ik één keer via "Controleren" de Spelling check uitvoeren en dan wordt steeds de rest van de tekst ook automatisch rood onderstreept bij verkeerde spelling. Dit rood onderstrepen staat echter niet automatisch aan, zoals bijv. op mijn werk wél het geval is.
 
Al met een nieuw gemaakt document geprobeerd? Indien ja, dan weet ik het niet.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan