Office 365 exporteren importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie531

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
Berichten
58
Hallo,

Ik probeer uit te zoeken hoe je met office 365 groepen kunt exporteren en importeren.
Ik heb al uitgevonden hoe het met contacten gaat maar ik kan geen groepen exporteren.
Iemand misschien een idee hoe ik dit kan doen?

Groeten
 
a. WELKE groepen? Verzendlijsten? Iets anders?
b. Je vraag staat bij Outlook. Klopt het dat het alleen over O365 e-mail gaat, dus niet over Sharepoint en andere diensten die als onderdeel van O365 kunnen worden afgenomen?

Overigens zijn er 2 opties beschikbaar om zaken uit O365 te exporteren, qua groepen etc.:
a. Via de webportal (ingelogd als de beheerder van het O365 domein) kun je bepaalde zaken exporteren als .CSV bestand
b. Via Powershell kun je als de beheerder van het O365 domein zo'n beetje alles doen, maar dan moet je wel de juiste Powershell modules gekoppeld hebben etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,

Het gaat echt over Office 365 webmail.

Ik heb al iets meer research gedaan en ik heb het helemaal fout.
Ik heb het nu anders gedaan maar dat gaat ook weer fout.

Ik heb nu een nieuwe map gemaakt en daar staan contacten in met alle ouders van de school.
Ik doe deze dan exporteren naar een CSV bestand en ik wil dat deze contacten in een apart mapje komen als ik ze naar een ander email importeer.
nou komen ze elke tussen alle contacten en niet in mijn apart gemaakte mapje.

het is zeg maar de bedoeling dat wij makkelijk alle ouders kunnen mailen zonder elke x alle namen in te moeten typen of zoeken en aan vinken.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je, vóórdat je gaat importeren, eerst een submap maken onder je Contactpersonen en daarin importeren.
Rechtsklik op Mijn Contactpersonen (linker deelvenster) en kies Nieuwe map
Geef de map een naam, bijvoorbeeld "School".
Selecteer de map (is dan leeg, natuurlijk).
Dan Beheren -> Contactpersonen importeren -> Outlook 2010, 2013 of 2016
Blader naar het .CSV bestand etc.

Ik heb dit niet uitvoerig getest, dus test het zelf even (bijv. met een beperkt .CSV bestand).

Tijs.
 
Bedankt voor je reactie,

maar dit heb ik uitgevoerd en als ik het zo doe komt het bij mijn contacten te staan en niet in het mapje.
 
Ik heb het allemaal even nagespeeld, en via de webmail zijn de mogelijkheden inderdaad beperkt.

Natuurlijk kun je wel de geïmporteerde contacten vanuit Mijn Contactpersonen slepen in de nieuwe map etc., maar je kunt niet rechtstreeks importeren in die nieuwe map.
In Microsoft Outlook kun je wél aangeven waarnaar geïmporteerd moet worden en daar komt het dan ook netjes terecht.

Tijs.
 
Oke jammer dan denk ik.
Het zijn best veel contacten en dan zou elke leraar dat moeten gaan doen, maar toch heel erg bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan