onbekende nieuwe hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
289
ik heb pas en scanner en een printer op mijn laptop geinstalleerd. Nu krijg ik bij het opstarten steeds de melding nieuwe hardware gevonden. Het gaat om een base system apparaat (zie bijlage). Na verwijderen komt het weer terug. Wat te doen?

Groeten,
Kees
 

Bijlagen

  • hardware.pdf
    25,5 KB · Weergaven: 45
Weet je zeker dat je de juiste drivers voor de apparaten hebt geïnstalleerd? Welk besturingsysteem gebruik je?
 
Ik gebruik windows XP. Ik heb uiteindelijk de bijgeleverde software gebruikt. Omdat dit al wat oudere software is heb ik het eerst geprobeerd met software van de site van Epson (het is Epson apparatuur). Omdat dit niet goed lukte heb ik die software weer verwijderd en de originele installatie-cd's gebruikt.

Groeten,
Kees
 
Wil je eens een screendumpje van apparaatbeheer plaatsen? Ik heb mogelijk een ideetje, maar voor ik complete onzin ga schrijven wil ik graag even zien wáár en hoe precies in apparaatbeheer melding wordt gemaakt van de nieuwe en nog niet geïnstalleerde hardware.
 
zie de bijlage voor een screendump van apparaatbeheer.

Kees
 

Bijlagen

  • apparaatbeheer.pdf
    26,3 KB · Weergaven: 31
Mijn ideetje was : Klik maar het lijkt erop dat bij toch idd. die scanner / printer de oorzaak zijn.

Werken de scanner en printer eigenlijk normaal?
 
Laatst bewerkt:
even gekeken naar je suggestie, bij mij is de radio ingeschakeld.

Scanner en printer werken goed.

Ik heb de printer verbonden via usb. Bij het installeren van de printer zocht het systeem zelf naar de betreffende poort. Dit ging niet vlekkeloos. De printer was via een een normale printerkabel (parallel?) nog aangesloten op een andere pc (die stond niet aan). Uiteindelijke die kabel er uit getrokken en de poort handmatig ingesteld.

Kees
 
ik heb met het programma 'unknown devices' nog wat info over de onbekende hardware opgespoord, zie hiervoor de bijlage.

Wie heeft een suggestie/oplossing?

Kees
 

Bijlagen

  • unknown devices.pdf
    19 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan