onderdelen nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

plotter

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2002
Berichten
487
Goedenavond.

Ik ben bezig met het samenstellen van mijn nieuwe computer. Ik ga deze computer eigelijk alleen maar gebruiken om te gamen.
1 welke videokaart is beter om te gamen, de GFORCE 5900XT 128MB of de RADEON 9600XT 128MB

2 welk moederbord zouden jullie mij aanraden, de ASUS Deluxe n Force2 of de Gigabyte ga-7N400 pro 2.

3 naar aanleiding van opmerkingen van een paar vrienden van mij. Waarom zou ik SATA HD's kopen, zijn ze echt nodig bij een computer die alleen maar bedoelt is om te gamen? Ga overigens 2 HD's aanschaffen 1 van 72 gig 10.000 rpm en 1 van 250 gig 7200 rpm.

Alvast bedankt,
 
1) De 9600XT is sneller wanneer je dingen als AA (AntiAliasing) en AF (Anistropic Filtering) e.d aan hebt staan.

De 5900XT is sneller wanneer het gaat om pure kracht. Dus zonder features als AA en AF aan.

3) SATA-hd's zijn niet bijzonder belangrijk voor gaming. 7200RPM is standaard en meer dan voldoende. Iig gaan je games niet sneller lopen dankzij een 10.000 RPM-hd. Dat is afhankelijk van de andere hardware. (cpu/geheugen/videokaart/moederbord)
 
Hi muurhond, bedankt maar weer.

1 Voor die 9600XT, met AA en AF, dat is dan eigelijk toch beter want ik dacht dat de nieuwste games dat vaak gebruiken. Wil straks ook bv DOOMIII en bv LOCK on gaan spelen.

3 Als je meerdere HD hebt is SATA toch ook altijd beter dacht ik, iets van betere/snellere comminucatie tussen de twee schijven.

Misschien klinkt dit voor jouw allemaal als onzin maar dat dacht ik te begrijpen uit reviews enz.

Groeten,
 
hoe zit het met het de aansluiting van de sata harddisk.
ik heb gehoord van de plaatselijke computerboer dat het connectortje wel eens los gaat zitten.is dit waar?
 
Geplaatst door plotter
Hi muurhond, bedankt maar weer.

1 Voor die 9600XT, met AA en AF, dat is dan eigelijk toch beter want ik dacht dat de nieuwste games dat vaak gebruiken. Wil straks ook bv DOOMIII en bv LOCK on gaan spelen.

3 Als je meerdere HD hebt is SATA toch ook altijd beter dacht ik, iets van betere/snellere comminucatie tussen de twee schijven.

Misschien klinkt dit voor jouw allemaal als onzin maar dat dacht ik te begrijpen uit reviews enz.

Groeten,

AA en AF kan je zelf bepalen of deze features aan moeten in het spel of niet. Dat kan je instellen in de driver-options.

SATA is voor games niet merkbaar nuttig. Het is echt niet zo dat je het spel hierdoor op hogere graphic-settings kan spelen. Het spel zal hooguit iets sneller opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan