• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onderliggende informatie tonen en/of linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoccoSanti

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
4
Beste,

voor mijn werk ben ik bezig om het sleutelbeheer van ons bedrijf sluitend te maken. Hiervoor heb ik dus een overzicht gemaakt.
De bedoeling is niet alleen om van iedere werknemer te registreren van welk kantoor deze een sleutel heeft, maar ook welk slot deze sleutel opent op dit kantoor. Mijn probleem is echter dat wanneer ik elk kantoor nog ga splitsen op soort slot dat dit een erg onoverzichtelijke situatie wordt.

De ideale situatie zou zijn dat er een tekstballon verschijnt op het moment dat de cursor boven de basisinformatie (X) wordt gehouden.
Een ander idee zou zijn dat door middel van een klik op een link de betreffende namen van de sloten zouden oplichten.

Iemand een idee ?

Bijgaand een simplistisch voorbeeld van hoe het overzicht er uitziet.

Met vriendelijke groet,

Rocco
 

Bijlagen

  • VOORBEELD SYSTEEM.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 25
Om dan simplistisch verder te gaan zou ik de opzet van je werkwijze wijzigen.
Maak een platte database van alle werknemers in kolom 1, het overeenkomstige kantoor in kolom 2 en het betreffende slot in kolom 3 of elke relevante informatie die je wil opnemen.
Nu kan je door een zoekfunctie in te bouwen alle gegevens laten filteren op bv werknemer, kantoor of slot ed.
De mogelijkheden worden veel uitgebreider dan de manier waarop jij te werk wil gaan.
De resultaten laat je dan zien op bv een userform of MsgBox of op een extra werkblad.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rudi,

allereerst bedankt voor je snelle antwoord.
Ik begrijp niet volledig wat je bedoelt denk ik. Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat ik opnieuw een overzicht maak waarbij ik wederom achter de naam van elke werknemer ga typen van welk kantoor deze een sleutel heeft? Het bedrijf telt rond de 320 werknemers, dit lijkt me enigszins omslachtig, niet?
Daarbij komt nog dat werknemers sleutels in bezit hebben van meerdere kantoren en daarbij nog eens van meerdere sloten op deze kantoren.

Het doel van het overzicht is dat de gebruiker kan opvragen:
- Welke sleutel werknemer X in bezit heeft
- Van welk slot werknemer X een sleutel in bezit heeft
- Welke werknemers een sleutel hebben van locatie Y
- Welke werknemers een sleutel hebben van slot A op locatie Y

in een notendop.
Denk je dat de manier die jij hierboven beschrijft nog het gemakkelijkst is? Ik ben een leek en verken enkel mijn opties.

Gr. Rocco
 
Dan had ik het dus toch verkeerd begrepen, het is me volledig duidelijk.

Beide bedankt voor jullie hulp!
 
De manier waarop je de resultaten wil zien is geheel aan jou, maar je zal toch eerst moeten beginnen met alle informatie ergens neer te pennen om ook maar iets te kunnen weergeven.
Het zal dan idd een groot werk zijn om dit alles in elkaar te steken maar deze basis zal je in ieder geval moeten leggen wil je verder kunnen.
 
Ik heb het opgelost zoals jullie hebben voorgesteld, ik heb een tabel gemaakt waarin ik inderdaad voor iedere sleutel een nieuwe rij heb gemaakt.
Met een draaitabel is alle informatie die wij nodig hebben heel eenvoudig op te halen.
Nogmaals bedankt dus.

Gr. Rocco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan