Opgelost Onedrive video bestanden overgezet en nu onuitvoerbaar HELP

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.151
Onedrive was vol, ik wil hier helemaal vanaf. Heb getracht alle grote bestanden (video's) over te zetten naar de externe harde schijf. Nu zie ik een oranje driehoek tekentje VLC en kan ze niet openen. IK heb er enkele per video vanuit onedrive geopend en gedownload op de externe hdd die kan ik wel zien. Ik heb windows 10, de bestanden uitgepakt en er staat .js achter. Ik opende ze met VLC player maar dit werkt dus niet. Ben ik nu al mijn video's kwijt? Ik wil gewoon alleen maar alles van onedrive qua video's naar deze externe harde schijf hebben...maar dat blijkt heel lastig. En ik ben nog meer aan t klungelen want nu is het beeld op onedrive heel klein en ik weet niet eens hoe deze te vergroten. Menu en foto's etc. Geeft nog steeds aan opslag vol maar de video's zie ik niet meer.
 
VLC Player heeft niet de ondersteuning om video's vanaf OneDrive te openen. De beste oplossing is om die video's buiten OneDrive te openen.
 
Hoe heb je die gedownload? Want een .js bestandextensie staat voor JavaScript en dat is dus geen video.
 
Drama dus. Ik zie nu ook dat er een probleem is bij een upgrade naar windows 10 icm downloaden van video's downloaden naar externe hdd uit onedrive. Een ding is zeker nooit meer onedrive hier. Ik wordt nu gedwongen een upgrade uit te voeren, want ik kan niet meer bij mijn bestanden. Dat ga ik doen. De video's buiten onedrive openen lukt niet, want ze staan op onedrive en niet elders. En dus kennelijk verkeerd gedownload. In bulk gaat dat dus niet, dan moet je 350 video's stuk voor stuk openen afdraaien en downloaden, dat wordt me te gek.

 
Maar wat zijn die bestanden die .js heten? Waar komen die vandaan?
Zit er tekst in als je die in kladblok opent? Of is het allemaal onleesbare en dus gecompileerde inhoud?
 
Misschien gaat het beter als je OneDrive benadert via een browser.
Je start op https://www.office.com, inloggen en dan kun je in de linkerbalk op "OneDrive" klikken.
1704292195375.png
Uiteindelijk kom je terecht in https://onedrive.live.com, maar ik vermoed dat je het beste bij https://www.office.com begint.
je kunt de bestanden daar zoeken, sorteren, downloaden en eventueel verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Maar wat zijn die bestanden die .js heten? Waar komen die vandaan?
Zit er tekst in als je die in kladblok opent? Of is het allemaal onleesbare en dus gecompileerde inhoud?
Ik heb ze inmiddels verwijderd uit de externe harde schijf want inderdaad onleesbaar niet te openen. En toch maar abonnement op onedrive dus daar zie ik mijn video's weer. Downloaden naar externe harde schijf geeft geen keuze, dan staat er .js achter dus ook zinloos. Ik ga via office proberen, zien of ik daar meer keuzes heb
 
Laatst bewerkt:
Ik kan ze alleen downloaden naar compressed zipped folder en dan slaan ze op als een onzinnig niet leesbaar niet te openen .js bestand of een leeg blad. Best vreemd. Kennelijk een fout, bekend is dat wanneer je een upgrade hebt gedaan windows 10, het verplaatsen naar een externe harde schijf vanuit onedrive, fouten bevat. Kennelijk is microsoft nog niet in staat dit op te lossen. Moraal van het verhaal, sla alles meteen op een externe harde schijf op en blijf weg van dit soort cloud abonnementen. Jammer weer.
 
Laatst bewerkt:
Dat gedoe met de extensie van je downloads snap ik niet helemaal, maar in essentie is het ‘probleem’ wel verklaarbaar. Als ik tenminste naar mijn eigen situatie kijk, die heel vergelijkbaar was. Het probleem was eigenlijk simpel: de cloud versie van OneDrive was veel groter dan de beschikbare ruimte op de lokale OneDrive op de computer. Had ik een complete synchronisatie willen kunnen doen, dan had ik een veel grotere C-schijf moeten hebben. Desalniettemin zíe je wél alle bestanden die ook in de Cloud staan. Maar het gros is dus niet te openen, want niet gesynchroniseerd. Wil je bestanden van de Cloud overzetten naar een externe HD, dan doe dat dus het beste vanuit de Cloud. Daarbij duurt het downloaden dus behoorlijk lang, en je krijgt altijd een zip bestand. Als het goed is :).
Ik heb in ieder geval alle lokale versies van OneDrive verwijderd, en gebruik alleen nog de cloud versie. En dat bevalt prima :).
 
Duidelijk! Duurt inderdaad behoorlijk lang. En dan... 0 B/s 5.5GB netwerkfout. 🤨
 
Laatst bewerkt:
Gelukt, helaas VLC en helaas een mp bestandsnaam eronder maar ik heb mijn video's op de externe harde schijf. Dank allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan