• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ongeldige celverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

emvee

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2006
Berichten
7
Beste,

Ik maak voor mijn werk een nieuw leerlingenrapport voor het basisonderwijs. Bekijk bijlage rapport hfd school 6 TESTVERSIE 2.xls
Ik dit deed al eerder en nu bewerk ik dat bestand. De bedoeling is dat de leerkrachten gegevens ingeven in tabbladen genoemd naar de vakken en deze worden dan gelezen in het tabblad 'puntenlijst 1'.
Nadien voeren ze in 'puntenlijst 2' gegevens in. Dit alles moet dan gelezen worden in het tabblad 'rapporten' en dit wordt dan afgeprint.

Het probleem is echter dat de waardes in het tabblad 'rapporten' vanaf cel F93 niet meer ingelezen worden. Zou iemand dit eens willen bekijken voor me a.u.b.? Het heeft iets te maken met het de formule VERT.ZOEKEN die maar werkt tot kolom 14.


Alvast bedankt voor uw reply.
 
emvee,
Je benoemde bereik 'Puntenlijst_2' gaat maar tot kolom N, maar je wilt verder zoeken dan de betreffende kolom en geeft daarom een foutmelding.

What to do:
Klik in de taakbalk op 'Formules' > 'Namen beheren' en zoek de naam 'Puntenlijst_2' op en klik hier op.
Vervolgens zie je onder in de balk 'Verwijst naar:' een verwijzing staan. Wijzig hierin de 'N' naar een 'Y' en vervolgens op OK.
Nu moet ie het doen...
 
Laatst bewerkt:
Er wordt verticaal gezocht in het benoemde bereik "puntenlijst_2", en deze loopt van kolom A t/m N op blad puntentotaal 2. In totaal dus 14 kolommen. In cel F95 staat:

Code:
=VERT.ZOEKEN($A$3;Puntenlijst_2;[COLOR="#FF0000"]15[/COLOR])

Oftewel: als de naam gevonden is, laat dan de 15e kolom zien. Die is er niet... en dus volgt er een verwijzingsfout (#VERW!)

Oplossing: puntenlijst_2 groter maken (bereik kan bewerkt worden via "namen beheren" in het tabblad "Formules")
 
Laatst bewerkt:
dank u wel

bedankt voor jullie antwoord. Was inderdaad via namen beheren opgelost!

merci!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan