Elkana
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 sep 2008
- Berichten
- 170
Omdat ik nogal veel spam ontvang op de emailadressen van een van mijn domeinen heb ik hier en daar wat getweaked aan de spamfilters. In overleg met Vimexx, waar ik alles host, hebben ze zelf ook het een en ander aangepast. Dit gaat al een paar weken een stuk beter. Echter wilde ik nu een paar domeinen op de whitelist zetten. Dit heb ik op de juiste wijze gedaan maar elke keer als ik wat aanpas in de spam settings, raken mappen ontoegankelijk in Thunderbird.
Ik heb een map 'Bewaren' met allemaal submappen in mijn account aangemaakt in Thunderbird, jaren geleden. Deze verdwijnen elke keer als ik wat wijzig. In Thunderbird worden ze dan grijs en zijn niet meer te benaderen. Dan moet ik elke keer een recente email backup terug zetten anders kom ik er met geen mogelijkheid meer bij de opgeslagen mail. Op advies van Vimexx heb ik de subscriptions in Roundcube webmail (https://mail.zxcs.nl/) op deze map en onderliggende mappen geactiveerd. "Zo te zien vinkt Thunderbird je subscription op de mappen uit. In webmail -> settings -> mappen/speciale mappen zie je ze als het goed is staan." Nu is alles inderdaad weer netjes bereikbaar.
Maar... Onder deze 'Bewaren' map zie ik ook nog steeds alle ontoegankelijke mappen staan. Zie screenshot. Vimexx komt hier ook niet verder mee.
Ook het opnieuw installeren van Thunderbird (inclusief het verwijderen van de AppData/Roaming map) op mijn pc, het verwijderen van Thunderbird en alle data van mijn laptop en nieuw toevoegen van het account op de pc helpt niet. Ook de instellingen van mijn Samsung S10+ staan goed.
Inmiddels heb ik Thunderbird weer fris geïnstalleerd op mijn pc en het emailaccount toegevoegd met alle juiste IMAP instellingen (ook de opties voor mapsynchronisatie bijvoorbeeld) maar dit mag niet baten. Ik kan de grijze ontoegankelijke mappen verwijderen maar elke keer laat Thunderbird ze opnieuw zien als ik deze opstart. In webmail zie ik de mappen niet dubbel.
Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?
Ik heb een map 'Bewaren' met allemaal submappen in mijn account aangemaakt in Thunderbird, jaren geleden. Deze verdwijnen elke keer als ik wat wijzig. In Thunderbird worden ze dan grijs en zijn niet meer te benaderen. Dan moet ik elke keer een recente email backup terug zetten anders kom ik er met geen mogelijkheid meer bij de opgeslagen mail. Op advies van Vimexx heb ik de subscriptions in Roundcube webmail (https://mail.zxcs.nl/) op deze map en onderliggende mappen geactiveerd. "Zo te zien vinkt Thunderbird je subscription op de mappen uit. In webmail -> settings -> mappen/speciale mappen zie je ze als het goed is staan." Nu is alles inderdaad weer netjes bereikbaar.
Maar... Onder deze 'Bewaren' map zie ik ook nog steeds alle ontoegankelijke mappen staan. Zie screenshot. Vimexx komt hier ook niet verder mee.
Ook het opnieuw installeren van Thunderbird (inclusief het verwijderen van de AppData/Roaming map) op mijn pc, het verwijderen van Thunderbird en alle data van mijn laptop en nieuw toevoegen van het account op de pc helpt niet. Ook de instellingen van mijn Samsung S10+ staan goed.
Inmiddels heb ik Thunderbird weer fris geïnstalleerd op mijn pc en het emailaccount toegevoegd met alle juiste IMAP instellingen (ook de opties voor mapsynchronisatie bijvoorbeeld) maar dit mag niet baten. Ik kan de grijze ontoegankelijke mappen verwijderen maar elke keer laat Thunderbird ze opnieuw zien als ik deze opstart. In webmail zie ik de mappen niet dubbel.
Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?
Laatst bewerkt: