Ontvangst WiFi-signaal gehalveerd (laptop).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Achoo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Berichten
55
Mijn laptop (Acer ASPIRE 7741ZG) is onlangs open geweest voor onderhoud en sindsdien pik ik alleen nog een WiFi-signaal op als ik in de buurt van de router ben.

Is dit een hardwareprobleem (bv een losse netwerkkaart, los contact, etc)?
Of zijn bepaalde instellingen teruggesprongen? (andere kanalen of iets dergelijks..)

Ik zit nu 2 meter bij de router vandaan en heb 3 van de 5 bars. Mijn telefoon heeft wel vol bereik (WiFi).

Wie heeft een idee wat er aan de hand is?
 
Laatst bewerkt:
het zou kunnen dat de connector van de antenne losgeschoten is.
De antenne zelf zit meestal rond het beeldscherm, dus tenzij dat ook open geweest is, kan daar over het algemeen weinig mee gebeuren.
 
@Buick Thanks. Daar had ik nog niet aan gedacht: aan de antenne. Ik heb ook 1 schroef (dol) aan die zijde moeten los boren. Zelf dacht ik altijd dat iets het of niet of wel doet, maar niet half. Hoe ziet die antenne eruit eigenlijk, is dat een losse draad of iets dergelijks?
 
Laatst bewerkt:
het zou kunnen dat de connector van de antenne losgeschoten is.
De antenne zelf zit meestal rond het beeldscherm, dus tenzij dat ook open geweest is, kan daar over het algemeen weinig mee gebeuren.


WiFi-ontvangst is nog steeds erg zwak (paar meter van laptop naar router). Opnieuw openmaken van de laptop wordt lastig (gammel).

Een usb-wireless aan mijn laptop hangen zou dat goed werken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan