Op afstand ingave in access database

Status
Niet open voor verdere reacties.

fozze

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2008
Berichten
9
Hallo,

Voor mijn werk, heb ik een access database gemaakt (incl. ingaveformulieren e.d., ziet er uit als een standalone programma). Nu zou het heel handig zijn mocht men buiten de werkmuren toegang kunnen krijgen tot deze database, zodat de werkmannen onderweg hun werkvorderingen meteen in de database kunnen ingeven ipv op papier. Is dit mogelijk en wat zijn dan de best practices?

Kan dit via sharepoint? Ik ken dit niet, maar voor zover ik begrepen heb kan de database dan via een browser ingegeven worden? Dus als de werkmannen een laptop, met internetconnectie hebben, zou dit kunnen?

Of is het mogelijk om de database ook gewoon op de laptop te zetten, de werkmannen onderweg de data in die database laten ingeven en 's avonds op de een of andere manier laten synchroniseren met de database hier op de server?

Andere mogelijkheden?

Alvast bedankt!
 
Ik vond laatste de mogelijkheid om een email te versturen, deze ingevuld terug te laten sturen waarbij de data automatisch wordt vewerkt in de database. Misschien is dat iets.
Ik kan even niet vinden hoe het heet.
 
Via <Externe gegevens>, <Email maken> en <Antwoorden beheren> zou je een mail formulier moeten kunnen maken, dat in laten vullen en vervolgens de antwoorden importeren in je tabel. Dat zijn althans de knoppen; ik heb het nog nooit aan de praat gekregen, of werkend gezien. Maar ik ben dan ook een Access sukkeltje :).
SharePoint kan uiteraard ook, in dat geval staat de database op de SharePoint server, en log je in op de db. Werkt zoals je zelf al aangaf alleen als je internet hebt en een Sharepoint Portal.
Je kunt ook een Excel oplossing overwegen, waarbij de data in een Excel format wordt verzameld en vervolgens in Access wordt geïmporteerd/gemuteerd.
 
Laatst bewerkt:
Via die email is een leuke tip, maar kan hier helaas niet. De data van mijn ingaveformulier wordt bewaard in verschillende tabellen, afhankelijk van de gekozen optie...

Wat is een sharepoint portal? Hoe gaat dit concreet in zijn werk? En kan de gebruiker dan gewoon in het ingaveformulier invullen? Dit lijkt me de beste methode, omdat er in dat formulier ook heel wat foutcontrole verwerkt zit, wat je in excel dan weer niet hebt...
 
waarom is het een probleem dat je data uit verschillende tabellen komt?
hier een plaatje van hoe zo'n mail eruit kan zienautomatische mail.PNG
 
Het is een database om werkbonnen in te geven en we hebben 7 verschillende types werkbonnen. De basisinfo is voor elke werkbon gelijk (datum, auto, vertrekuur, etc...). ook voor elke werkbon is er een 1 op veel relatie met een tabel werknemers waardoor er dus zoveel werknemers ingevuld kunnen worden als gewenst (ik weet niet of je dat in die mail kan verwerken). Daarnaast zijn er per type werkbon nog koppelingen met andere tabellen (zowel 1 op 1 als 1 op veel) waarin specifieke info mbt tot dat type werkbon opgeslagen wordt). Tevens wordt bepaalde info verder in de werkbon ingevuld opv eerder ingegegen data... dit alles lijkt me moeilijk met dat mailformulier.

Vandaar dat die sharepoint oplossing me het beste lijkt omdat je dan hopelijk gewoon dat ingaveformulier via een browser & internetconnectie kan invullen. Kan ik sharepoint ergens testen of is er een gratis editie die ik desnoods met vmware of dergelijk kan testen?
 
@jwaque: zo'n formulier werkt op basis van één tabel (of query). Heb je verschillende tabellen zoals TZ aangeeft, dan heb je verschillende mail formulieren nodig. Blijkbaar een probleem! Overigens heb ik dit verhaal nooit werkend gekregen, en als het bij jou wel werkt, mag jij het verder uitleggen :)
Ik ging er vanuit dat je al Sharepoint hebt, anders zou je het in je vraag niet aanhalen, lijkt mij. Maar zonder Sharepoint server werkt dat uiteraard niet. En Sharepoint is veel te duur voor kleine bedrijfsoplossingen. Je hebt dus sowieso een Sharepoint server nodig, waar je alles op zet (te benaderen via de portal). De Databases hangen daar dan in. Volgens mij kun je Sharepoint niet gratis testen, maar neem maar eens contact op met Microsoft, die kunnen je daar veel meer van vertellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan