Ophalen gegevens en inregelen knop "volgende"

Status
Niet open voor verdere reacties.

renew000

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
151
Hallo experts,

Ik ben bezig met een bestand waarbij ik informatie uit één van 3 tabellen (allen in verschillende tabbladen) wil kunnen ophalen.

Het is dan de bedoeling dat er een combobox is die de titel van de verschillende tabbladen bevat (dit is inmiddels al klaar). Als er dan een waarde wordt gekozen dan moet er in TextBox 1 een waarde zichtbaar worden die in cel A2 staat van het desbetreffende tabblad. Vervolgens worden in 2 andere Textboxen waardes worden weergegeven die in dezelfde rij staan, maar dan in kolom B en C. (dit is inmiddels ook klaar, echter wel dmv en zoeken knop. Dit is dus niet echt de bedoeling.

Een tweede knop (met de naam "volgende") moet ervoor kunnen zorgen dat de waarde in TextBox1 wijzigt in de waarde uit cel A2, daarna A3 enz enz...
Wanneer er een nieuwe waarde in TextBox1 staat moeten uiteraard ook de waardes in de overige TextBoxen worden aangepast. Het is immers een nieuwe record.

In het kort zijn mijn 2 vragen dus de volgende:
1 Hoe krijg ik het voor elkaar om in TextBox1 de waarde uit cel A2 te halen. Rekening houdende met de waarde in de combobox die naar een specifiek tabblad verwijst.
2 Hoe moet ik de volgende knop inregelen. Oja.. als de waarde van het laatste record (de laatste rij) in TextBox1 staat dan is de volgende weer A2

Voor de duidelijkheid heb ik een voorbeeldbestand ingesloten

Alvast bedankt voor jullie hulpBekijk bijlage test1.xlsm
 
Is dit de bedoeling?
 

Bijlagen

  • Kopie van test1.xlsm
    28,2 KB · Weergaven: 33
Een iets andere variant.
 

Bijlagen

  • test1.xlsb
    25,7 KB · Weergaven: 32
Woww.. ik wil jullie beide bedanken voor de tijd die jullie erin gestoken hebben.. echt top!!

De optie van VenA ziet echt fantastisch uit, maar de optie van Jack komt me bekende voor?
Ik voel me wel een beetje klein van ik ken eigenlijk alleen maar xls en xlsm bestanden.

Ga ff uitzoeken hoe die van je werkt VenA. Bedankt ik kan verder
 
Nog even wat meer uitzoekwerk:d Waarom zet je de gegevens niet in 1 tabel in 1 blad?
 

Bijlagen

  • test1.xlsb
    33,1 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan