Oplossing shared storage

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Berichten
170
Hallo,

Ik wil een situatie maken waarbij 2 servers via een failover cluster worden geconfigureerd, daarnaast wil ik via virtualisatie hier servers op draaien. De data van deze servers wil ik echter niet op de hosts zelf hebben maar op een storage server.

Om te voorkomen dat alle data niet meer bereikbaar is wanneer een storage server crasht wil ik dit ook met een soort van failover oplossing ofzo regelen echter vind ik hier weinig van, ik kan enkel een optie van open-e vinden met NAS (NFS) Failover echter kost dit met een licentie van 8TB ongeveer 2000 euro. Ik vroeg me af of er andere hardware/software opties zijn die dit goedkoper maken.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
 
Heb je al eens nagedacht aan het gebruik van een clustered fileserver in combinatie met een dfs? Voor wat betreft storage, dar kan ik je niet bij helpen. De ervaring die ik heb met storage is de ervaring met de hogere prijsklasses. Vergeet vooral niet dat je rekening moet houden met een dubbele(fiber??) conenctie naar je storage. En natuurlijk het aansluiten op stroom moet redundant zijn; dus dubbele voedingen, dubbele ups of andere stroomgroepen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan