Opmaakprofielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mareiltje

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2004
Berichten
20
Hallo,

Vandaag heb ik voor in normal.dot de opmaakprofielen zoals wij deze willen gebruiken aangepast. Nu is het handiger om de lange lijst met alle opmaakprofielen zoals deze in Word zichtbaar wordt, te verkorten naar alleen die ik heb aangegeven die zichtbaar mogen zijn.

Helaas mag ik geen standaard gedefineerde opmaakprofielen verwijderen. Is er iemand die mij kan helpen de lijst korter te maken?

Tevens zou ik graag in 1 werkbalk per opmaakprofiel (wij gebruiken er in principe 10 geregeld) een knop willen maken. Is er iemand die hiermee bekend is, of dit uberhaupt kan?

Hoop dat mijn vragen duidelijk zijn!
Mareiltje
 
Wat betreft de opmaak kan je via het menu Opmaak->Stijlen en opmaak een werkplek openen waar je je eigen opmaak in kan zetten, resp. niet gewenste opmaken kan verwijderen. Hoe je dat precies kan hechten aan separate dokumenten in normal.dot zou ik niet weten.
Joop
 
Hoi,

Maak macro's van het toepassen van een opmaakprofiel:

1. typ in een blanco document een letter, druk op enter en plaats de invoegpositie weer voor de letter
2. menu: Extra > Macro > Nieuwe macro opnemen
Geef de macro de naam van het opmaakprofiel
3. Klik in de opmaakwerkbalk op het keuzepijltje van het vak 'Opmaalprofiel' (helemaal links dus) en klik op het betreffende opmaakprofiel
4. Stop de opname van de makro.

Herhaal dit voor alle opmaakprofielen die je als knop in een aparte werkbalk wilt opnemen.

Maak een nieuwe werkbalk
Sleep alle 'opmaak'-macro's naar deze nieuwe werkbalk en pas de naam van deze knoppen aan, zodat er niet meer staat (bijvoorbeeld): Normal.NewMacros.Kop2 maar alleen Kop2 , of plak toepasselijke plaatjes aan de knoppen.

Hoe je de 'standaard' opmaakprofielen verwijderd weet ik niet, maar je 'ziet' toch alleen maar kop1 t/m 3 en standaard? Bovendien, als je een eigen knoppenbalk hebt gemaakt, heb je daar denk ik geen hinder meer van ..... toch?
 
hoi Mareiltje,

je kunt de standaard-opmaakprofielen inderdaad niet verwijderen, maar je kunt ze wel aanpassen.
Maak van een standaard-profiel je eigen opmaakprofiel en gooi die profielen die je zelf aangemaakt hebt weg.

succes ermee!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan