opruimen macbook pro 15 inch 1012

Status
Niet open voor verdere reacties.

felix95

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2013
Berichten
8
Hallo

Ik heb wat problemen met mijn macbook pro 15 inch.
Hij blokkeert zeer veel, of ik nu op het internet zit of niet, het is de pc zelf.
Op welke manieren kan ik hem weer herstellen? Kunnen jullie mij wat uitgebreider verteller hoe ik te werk moet gaan?
Alvast bedankt
Vele groetjes Felix
 
Allereerst zou ik als ik jouw was zorgen dat je een backup hebt.
Vervolgens kijken met SMART utility wat doe aan geeft.
Vervolgens je geheugen checken met Rember. Meerdere keren (5) en na elke keer herstarten.

Mocht dat allemaal goed zijn dan kun je Diskwarrior nog draaien voor software matige problemen.
Werkt dit allemaal niet, begin dan met een schoon OS.
 
kan je mij hier nog wat meer uitleg bij geven ? dat smart programma heb ik niet en dat ander ook niet
ik was zonet een film aan het kijken zet het op pauze wil verder kijken en hij wil niet mee werken
wat zeggen ze apple super snel .. sorry nog geen moer van gemerkt
 
Smart utility kijkt of de harde schijf defect is, of dat de kabel defect is.
SMART Utility geeft aan of de schijf goed(groen) is, failing (geel, defect aan het gaan, en dus toe aan vervanging) of dat hij echt defect is (rood).
Ook kun je bij SMART Utility zien of de kabel defect is, dit zijn de CRC errors. Is deze hoger dan 0, dan is die kapot.

Rember is een gratis programma om het geheugen te testen. Laat deze lopen, zonder dat er andere programma's draaien op de achtergrond. Mocht deze fouten vinden, dan zal dat gemeld worden.

Wat versta jij onder snel?
Wil je een snel systeem, dan zul je er een SSD in moeten zetten ipv een harde schijf. Een harde schijf is namelijk het langzaamste onderdeel van een computer. Een SSD is ook een harde schijf alleen heeft deze geen bewegende onderdelen. Een SSD is eigenlijk een grote geheugenkaart (die je bijvoorbeeld in een camera doet, alleen dan net zo groot als een harde schijf en sneller).
Wat een computer ook langzaam maakt is de hoeveelheid data en verschillende software op een computer, hoe meer er op komt, hoe langzamer deze wordt.


Ik zou zeggen draai deze 2 programma's eens en vermeld wat deze als resultaat geven.
 
power pc programma's worden niet ondersteund dus member kan ik niet openen en smart utility moet je dat kopen ? ik kom echt gek heb nog 450 gb van de 500 leeg staan i tunes blokkeert men pc draait werkelijk trager dan slowmotion morgen naar de winkel denkik en zo'n kaart ( SSD ) hoeveel kost dat ? je betaalt 1900 euro voor een laptop ewel tis het echt niet waart er staan amper programma's op misschien een duizend tal foto's en ergens een 5000 tal liedjes ik denk tog niet dat dit overdreven veel is .. men pc wil niet meer afsluiten omdat een app niet wil stoppen .. blokkeren tijdens music luisteren als hij op sluimer stand valt duurt het 5 minuten tegen hij weer aan wil .. dat rond icoontje met die kleuren erin komt om de 5minuten tevoorschijn .. :s

alvast bedankt voor je info ik apprecieer het
 
Voor Rember had ik de verkeerde link. Hierbij de goede link.

Smart utility is voor 4x gratis. Maar je hoeft hem maar 1x te draaien en je weet genoeg (post even een screenshot van het resultaat.)

Je kunt ook nog Diskwarrior(softwarematige problemen oplossen) draaien. Alleen is deze niet als gratis testversie te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan