Opslaan als briefpapier

Status
Niet open voor verdere reacties.

NIh1IlO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Berichten
750
Gegroet Outlookexperts

het gebeurt wel eens dat ik van een bericht met een mooie achtergrond die achtergrond wil opslaan als briefpapier.
Wanneer ik naderhand dit opgeslagen bestand wil gebruiken als briefpapier (achtergrond) dan verschijnt minimaal 6 of zelfs meer keren die achtergrond met een afbeelding erin verwerkt.

Hoe moet ik dit feilloos fixen om enkel die originele achtergrond te gebruiken als briefpapier?
Moet men iets speciaal instellen bij het opslaan?
Moet men een trucendoos bovenhalen of kan het eenvoudig?

Kan men mij van probleem(pje) verlossen en een goede oplossing aanreiken?

Met beste dank al op voorhand.

nIh1IlO
 
... daar wazzie weer .....

In Outlook 2003 heb jij bij het geopende mailtje in het menu Bestand de optie: Briefpapier opslaan....
In andere versies weet ik het niet, maar ik dacht van niet.
 
Zelf doe ik het ook.
Het beste kun je in een fotoprogramma een soort model
aanmaken.
Je origineel moet dan wel behoorlijk goed van kwaliteit en grootte zijn.
Je laadt het vervolgens in OE en kijkt of het een beetje vult.
Zo niet dan wijzig je weer in het fotoprogramma.
Net zo lang tot alles klopt.

Dat model sla je op en de volgende keer schuif je de nieuwe foto op afbeelding over het model heen.
Je weet dan direct of je goed zit met je maten.
Ook kun je goed zien of het nog wel duidelijk is.
Zo kun je zelfs met bewegende gifjes een leuk briefpapiertje maken.

Geen trucendoos maar ploeteren dus :D
 
Laatst bewerkt:
Ook lekker laat op zeg....
Ik ga je suggesties gelijk uitproberen, maar dit beantwoordt denk ik niet aan de vraag van 'nIh1IlO' (whatever it may be).
Hij wil leuke 'briefpapiertjes' van anderen gebruiken .....
 
Ook lekker laat op zeg....
Vroeg bedoel je :p
Oh gemist.

@ NIh1IlO
Zet een nieuwe mail voor, kies voor Opmaak/briefpapier gebruiken/meer briefpapier/Nieuw.
Nu krijg je een wizard.

Foto of achtergrond binnenhalen.
En even spelen met de knopjes. Er staat vertikaal/horizontaal en spreiden/
Letter kiezen. Enz enz. de wizard spreekt vanzelf.

En als je echt je eigen briefpapier wilt maken dan moet doen wat ik hierboven schreef.

Je kunt het ook nog standaard voor laten komen.
OE gewoon geopend. Extra/Opties/opstellen
 
Hoi Elisa,
bedankt voor het meedenken en voor je tips voor het ontwerpen van briefpapier. Ik heb al wat geëperimenteerd. Moet echter nog veel leren en oefenen!
Maar... ik heb nog steeds niet de goede olossing voor mijn gestelde probleem: het opslaan van een mooie achtergrond bij ontvangst van een bericht en het vermijden dat een afbeelding meerdere keren voorkomt op mijn 'aangemaakte' briefpapier.

Mag ik toch nog hopen op 'de' goede tip?

Op voorhand beste dank

nIh1IlO
 
Nou, ik moet ook nog een hoop leren. 'k Heb al die tijd gedacht dat je Outlook Express had en zie nu dat je het over Outlook hebt.
Mijn pc is net geformatteerd en alles staat er nog niet op.
Wil je morgen even een bericht plaatsen?
Dan wordt ik er aan herinnerd dat Office geinstalleerd moet worden. Vervolgens kijk ik dan met je mee.
2 weten meer dan 1.

groetjes Elisa
 
briefpapier

probeerdit eens,maak een aparte map aan en sla ze daar in op,alsje er dan op klikt,zou je het betrefende mailtje zo weer moeten kunnen gebruiken,want het zijn meestal eml,s.

de wizzard haald teveel door elkaar vind ikzelf.

succes
 
Hoi Elisa

mijns inziens is het principe voor het opslaan als briefpapier bij Outlook Express en Outlook van MS Office (2000) toch hetzelfde, niet?
Ik hoop dat je me toch nog wat kunt voorthelpen!

Hoi Peter38

heb ik ook al gedaan maar ik vind het nu wel niet de orthodoxe manier, vooral omdat de faciliteit van het opslaan als briefpapier aanwezig is. Ik geef toe dat het wel een alternatief kan zijn.

Alvast bedankt allebei voor de reacties.

Ik blijf uitkijken nar een officiële aanpak met de voorzienigheden van de betreffende programma's.

Groetjes van

nI1HlO
 
Als Outlook en OE hetzelfde zouden zijn dan zou je ergens bij de nieuw briefpapier/wizard op zo'n hoekje moeten klikken.
Keuzes vertikaal/horizontaal/spreiden.
Maar......ik denk het niet. De reden dat ik OE heb is het makkelijke maken van briefpapier.
Al dat HTML gedoe van Outlook!!
Je zult nog even moeten wachten. Eerst moet ik andere dingen doen. :)
 
Zojuist gepobeerd met een foto. Inderdaad je krijgt (in mijn geval) allemaal rozen-plaatjes naast elkaar en ik zie niet hoe je kunt spreiden. Misschien weet een Outlookexpert dat wel.
Toevallig zag ik dat al mijn briefpapier vanuit OE ook was geimporteerd.
En ja hoor............keurig keurig.
Dusss, misschien moet je het toch eens op mijn manier proberen met een model en vervolgens in OE als briefpapier maken.
Zodra OE opslaat is het ook HTML.
Klein omwegje maar dan lukt het tenminste.........
of je neemt voorgoed OE :p

En anders..........moet je toch op de ECHTE experts van Outlook wachten. Die komen nu vanzelf wel :D
 
Hoi Elisa

alweer bedankt voor de moeite.

Ik blijf echter nog steeds wachten op de echte Outlookexperts.

Groetjes

nIh1IlO
 
Doe dat;) Ondertussen mail ik nu wel uit mijn net geinstalleerde Outlook met een eigengemaakt (klein) plaatje en gespreid briefpapier :p LOL
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan