• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan met bestands naam uit 2 cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benvangysel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2011
Berichten
3
Ik zou graag in een Excel bestand een actieve knop toe voegen waar ik het bestand mee kan opslaan, het bestand zou dan de naam moeten krijgen van 2 cellen. Op gebouwd uit de datum - project nr.

Het bestand mag opgeslagen worden in de map waar het excel bestand uit is geopend . Maar moet wel een nieuw bestand opslagen en het originele behouden.

Ik ben wel geen pro, heb me hier al wat mee bezig gehouden maar krijg het niet klaar.

Mvg
 
Met de knop op je gewenste tabblad en deze achter de knop/

In A1 de datum en in B1 het proj.nummer

Code:
Sub j()
ThisWorkbook.SaveAs ThisWorkbook.Path & "\" & [A1] & "_" & [B1], 52
End Sub
 
Laatst bewerkt:
@ JVeer

het is me gelukt de code aan de knop te koppelen.

nu als ik het test werkt hij maar nog niet zo als ik zou willen.
hij maakt van de bestandnaam de volgende;
02/06/2021 staat in de cel en P21-069 staat in de andere cel hier maakt hij 2021 P21-069 van en zou 02/06/2021 P21-069 moeten zijn.

verder slaat hij het op maar in de folder maakt hij een nieuwe map bij genaamd 2 waar dan weer een folder in zit genaamd 6 met dan het bestand in.

zo heb ik de code ingevoerd en aan de click knop gehangen;

Private Sub CommandButton1_Click()
ThisWorkbook.SaveAs ThisWorkbook.Path & "/" & [N2] & " " & [M4], 52
End Sub


alvast bedankt
 
Plaats gewoon een voorbeeld documentje.
 
Hij maakt mappen aan omdat 02/06/2021 waarschijnlijk gezien wordt als deel van het pad. Vandaar de 2 en de 6.
Plaats idd je bestand even. Dat maakt eea duidelijk voor de helpers
 
... en zou 02/06/2021 P21-069 moeten zijn.
Als jij dezelfde Windows hebt gekregen als de rest van de wereld (en daar twijfel ik eigenlijk niet aan) dan heb je dit plaatje vast wel eens gezien:

Bestandsnaam.png

En dan weet je dus dat je geen slashes mag opnemen in een bestandsnaam. Ergo: je kunt een datum alleen gebruiken zonder scheidingstekens (redelijk populair) of met liggende streepjes. Dus als 2-6-2021. 2/6/2021 gaat je nooit lukken. Dan krijg je aparte mappen.
 
nu heb ik de datum anders gescheiden met - en komt het wel goed.
enkel worden de ingevoerde gegevens ook in het hoofdbestand opgeslagen, zou dit graag blanco houden in dien dat mogelijk is.
 

Bijlagen

  • Transportbon_Blanco.xlsm
    99,1 KB · Weergaven: 14
Begin eens met het verwijderen van samengevoegde cellen.
 
Inderdaad samengevoegde cellen weghalen

Als je denkt dat je alleen N2 en M4 wilt leeghalen is het eigenlijk de hele "range" in onderstaande code.
Misschien dat deze doet wat je wil

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  With ThisWorkbook
    .SaveAs .Path & "\" & [N2] & "_" & [M4], 52
    .Sheets(1).Range("W24:X24,N2:Q2,M4").ClearContents
  End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan