Opstart probleem met Word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milkyman

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Berichten
35
Sinds een week heb ik een probleem met het opstarten van Word 2003.
Ik heb Office 2003 op mijn computer(met Windows Xp pro) geïnstalleerd staan, echter sinds een week kan ik Word niet meer opstarten(heeft het altijd wel gedaan).Wat ik ook probeer, bij het opstarten van Word krijg ik steeds direct een foutmelding(zie bijgevoegd afb)foutmelding.jpgfoutmelding1.jpg

daarna sluit Word direct weer af.
Ook als ik probeer een document via de verkenner te openen, krijg ik dezelfde foutmelding.
Ik heb ook geprobeerd om Word in de Veilige modus te starten, dit werkt wel maar zodra ik een nieuw document maak en in dit document een Enter geef krijg ik weer dezelfde foutmelding.
Wat ik heel vreemd vind is dat ik Excel, PowerPoint en de overige Office app. wel gewoon kan opstarten en deze werken zonder probleem. Het enige wat er niet werkt is Word. Ik heb het vermoeden dat het met een instelling te maken heeft, maar kan niets vinden.
Heeft iemand misschien een tip of herkend iemand dit probleem???

Alvast bedankt.....:thumb:

P.S. heb ook geprobeerd om office te verwijderen en overnieuw te installeren, maar dit helpt ook niet. De foutmelding blijft, alleen bij Word, terug komen.
 
Hoi,

Probeer het volgende.
Zorg dat je de installatie-cd bij de hand hebt.
Ga naar Configuratiescherm > Software.
Klik éénmaal op MsOffice 2003 .... en vervolgens op 'Herstellen'

Laat het installatieprogramma zijn werk doen.

En nu ..... ???
 
Zal ik vanavond gaan proberen.
Ik zal je laten weten wat het resultaat is.
In ieder geval bedankt voor je reactie. :thumb:
 
Een andere oorzaak kan zijn dat je Normal.dot corrupt is geraakt. Verwijder die eens, of hernoem/verplaats 'm en kijk eens of Word dan wel opstart.
 
Hoi vanveelen,

Ik heb je tip geprobeerd, maar dit help niet.
Hij gaat bezig met herstellen en geeft op een gegeven moment aan dat hij klaar is, maar als ik dan weer de computer opnieuw opstart en Word start, dan krijg ik dezelfde foutmelding. Om de een of andere reden denk ik dat het iets met het register of een andere instelling te maken heeft. Deze foutmelding krijg ik namelijk alleen bij Word. Excel en de ander Office prog's werken prima.

Inmiddels wordt ik een beetje moedeloos, misschien dat iemand nog een tip heeft.:(
 
He OctaFish,

Ook bedankt voor de tip. Ik heb hem geprobeerd, maar ook dit werkt niet. Ik durfde niet de bestand(en) te wissen, maar heb ze hernoemd naar normal.old en dit hielp niets. Ik had ook het zelfde idee, dacht dat het daar iets mee te maken kon hebben. Heb alleen niet genoeg ervaring/kennis om precies te weten wat er allemaal gebeurd. Ik zag dat in de map waar de normal.dot staat, ook een Hidden bestand staat, die heet ~normal.dot(of iets soortgelijks) het lijkt op zo'n bestand dat Word aanmaakt als je met een document werkt(een soort back-up bestand). Ik zag dat dit bestand 1 kb groot is, vond ik wel erg vreemd. Ik heb op een andere computer gekeken, maar daar stond niet zo'n bestand(heel vreemd).

Hoop toch echt dat er iemand een werkende tip heeft. Weet anders niet hoe ik hier vanaf kan komen(ja de hele computer formatteren en alles opnieuw installeren, maar ik heb nog steeds de indruk dat het om een instelling oid gaat.)

:confused:
 
Normal.dot

Het lijkt toch echt op een corrupte Normal.dot. Dit bestand kun je het beste helemaal weggooien. Word maakt dan de volgende keer dat je opent zelf weer een nieuwe aan.
Om Normal.dot weg te kunnen gooien, moet Word gesloten zijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan