Opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2003
Berichten
3
Sinds een aantal dagen wil mijn computer niet opstarten; Na het indrukken van de on toets op de pc, schakelt de pc negen van de tien keer niet in.
Al diverse dingen geprobeerd o.a. schakelaar uitgebouwd en rechtstreeks contact gemaakt op het moederbord.
Kan het zijn dat dit veroorzaakt wordt door een lege batterij, aangezien datum en tijd ook niet onthouden blijft na een uitschakeling.
Voeding is 6 maanden geleden vernieuwd.
Computer is een atx systeem.

Wie helpt mij ?

BVD.
 
Die datum en tijd zal wel aan de batterij liggen, maar dat niet opstarten heb ik ook een keer gehad en toen was mijn A - drive kapot. Mischien een mogelijkheid?

Groetjes
 
Bedankt voor de tip, maar ik denk dat het probleem niet aan de a - drive kan liggen daar de voeding (ventilator e.d) ook niet reageert.

Het lijkt wel alsof de moederboard de voeding niet "triggert". Ik moet de voeding nog uitbouwen en deze handmatig proberen te "trigeren", dan weet ik of deze goed is.
 
Heb hetzelfde probleem!
Voor mijn zus heb ik een pc samengesteld met een jetway moederbord en een athlon xp 1800 processor en nog wat randapparatuur (cd-brander, geluidskaart, videokaart). Installeren van windows ME verliep vlekkeloos totdat er een herstart uitgevoert moest worden. Het systeem wilde niet meer aan. De ledjes aan de voorzijde flikkerden even en de cpu-fan draaide even. Voor de rest niets nada noppes. De volgende dag met het ding naar de winkel en wat dacht je....geen probleem hij draaide als een zonnetje! Thuis het spul weer aangezet om verdere zaken te installeren. Houdt 'ie er na een shutdown weer mee op. Hij wil nu gewoon om de haverklap niet meer aan. Het lijkt me geen warmte probleem want zowel de voeding als de CPU blijven koel.
Wat is er hier aan de hand!!!!
 
Randaarde?

Is er toevallig wel randaarde aangesloten. Ik doe dit gokje omdat je eerst zegt dat hij het thuis niet of nauwlijks doet en in de winkel het wel goed doet. Misschien hadden ze hem in de winkel aangsloten op een stopcontact met randaarde en doe jij dat thuis niet. Dit is het enige verschil tussen de winkel en jouw huis dat ik me zo kan bedenken.


Greetz Cyberfighter
 
Randaarde is jammer genoeg niet het probleem! Was het maar zo simpel. In dat geval zou de comp. het volgens mij helemaal niet mogen doen. Dus laat staan na een paar uur niet meer willen opstarten.
Hij staat nu bij de winkel. Ze kijken hem helemaal na. We wachten het af.
Bedankt voor het meedenken. Ik zal laten weten wat de winkel ervan vindt.
 
het verlossende woord van de winkel is gekomen. Ze hebben de voeding en de CD-Brander vernieuwd. Dit moet het probleem oplossen. We zullen het snel genoeg merken.
 
Geplaatst door Pengo69
Randaarde is jammer genoeg niet het probleem! Was het maar zo simpel. In dat geval zou de comp. het volgens mij helemaal niet mogen doen. Dus laat staan na een paar uur niet meer willen opstarten.
Hij staat nu bij de winkel. Ze kijken hem helemaal na. We wachten het af.
Bedankt voor het meedenken. Ik zal laten weten wat de winkel ervan vindt.

Er draaien hier 3pc's zonder randaarde :)
 
Opgelost

Probleem opgelost, nieuwe batterij geplaatst (voor het op spanning houden van het CMOS- geheugen) en de computer doet het weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan