Opstart problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

datzegik

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Berichten
42
Hallo,

ik heb sinds kort een nieuwe pc. er is alleen 1 probleem, wanneer ik de pc opstart wanneer alles vanaf de voeding op het moederbord en video kaart is aangesloten start de pc op en begint alles te draaien maar valt meteen weer uit. Wanneer ik de 4pins stekker van de voeding naar het moederbord eruit haal. begint weer alles te draaien behalve de video kaart..dus ik kan er nu vrij weinig mee..ik hoop dat ik het probleem zo goed heb uitgelegd..

processor
AMD athlon X2 2.7 GHz

moederbord
Asus M2N68

voeding
OCZ stealth stream 600watt

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want hier wordt je niet vrolijk van :confused:
als er meer info nodig is hoor ik het graag

bvd
 
heb je de pc zelf in elkaar gezet of in elkaar laten zetten?

Alleen als je het zelf hebt gedaan:

Alles afkoppelen wat je niet nodig hebt:
- harde schijf
- dvd-brander
- 1 geheugenstrip

Of te wel zo kaal mogelijk: gebeurt er dan iets op het beeld?
 
Laatst bewerkt:
heb je de pc zelf in elkaar gezet of in elkaar laten zetten?

Alleen als je het zelf hebt gedaan:

Alles afkoppelen wat je niet nodig hebt:
- harde schijf
- dvd-brander
- 1 geheugenstrip

Of te wel zo kaal mogelijk: gebeurt er dan iets op het beeld?

heb eraf gehaald maar maakt geen verschil..hij start eventjes op alle ventilatoren beginnen te draaien en hij valt weer uit..ik heb de cpu + geheugen op het moeder bord laten monteren en laten testen dus dit kan het niet zijn, de rest heb ik zelf gedaan..wat ik nog niet gemeld had is dat er een rood lampje brandt op de video kaart
 
heb eraf gehaald maar maakt geen verschil..hij start eventjes op alle ventilatoren beginnen te draaien en hij valt weer uit..ik heb de cpu + geheugen op het moeder bord laten monteren en laten testen dus dit kan het niet zijn, de rest heb ik zelf gedaan..wat ik nog niet gemeld had is dat er een rood lampje brandt op de video kaart

voedingskabel wel aangesloten op de videokaart?

(alles wat je afgekoppeld had afgekoppeld laten: dit maakt het makkelijker om het probleem te vinden)

Heb je wel afstandhouders gebruikt?
 
voedingskabel wel aangesloten op de videokaart?

(alles wat je afgekoppeld had afgekoppeld laten: dit maakt het makkelijker om het probleem te vinden)

Heb je wel afstandhouders gebruikt?

De voedings kabel zit aangesloten ja dat is zo'n 6-pins aansluiting..maar wat zijn afstandhouders? :eek:
 
buildingapc118.jpg


yotta1cpu1hdd1case1ati1ip9.jpg


Zo'n dingetje wat die hand op de kast draait. Daar maakt je dus het moederbord aan vast.
Een moederbord mag alleen op de schroefpunten contact met de kast maken. Wanneer je het moederbord zonder afstandhouders vast schroeft aan de kast, dan maakt het dus compleet contact.

Dat kan er voor zorgen dat je moederbord kapot gaat. (en in elk geval werkt het niet)
 
die zijn wel gebruikt ja want er zit ruimte tussen het moederbord en de kast..
maar als mn moederbord helemaal niet zou werken dan zou de cpu toch ook niet draaien..en het gaat hier om de videokaart die niet wil draaien..want als ik zoals eerder vermeld de 4pins stekker uit t moederbord haal draait alles zoals het hoort te draaien behalve de videokaart..
 
die zijn wel gebruikt ja want er zit ruimte tussen het moederbord en de kast..
maar als mn moederbord helemaal niet zou werken dan zou de cpu toch ook niet draaien..en het gaat hier om de videokaart die niet wil draaien..want als ik zoals eerder vermeld de 4pins stekker uit t moederbord haal draait alles zoals het hoort te draaien behalve de videokaart..
maar dat heeft niets met elkaar te maken.
Als de koelers draaien hoeft de boel nog niet goed te werken...

Je hebt dus de 4 pins-kabel aan gesloten EN de 24-pins kabel?
Controleer ff of je bios-batterij goed zit (draai het desnoods een beetje)

Als dit niet helpt, dan weet ik het ook niet zo goed.
 
maar dat heeft niets met elkaar te maken.
Als de koelers draaien hoeft de boel nog niet goed te werken...

Je hebt dus de 4 pins-kabel aan gesloten EN de 24-pins kabel?
Controleer ff of je bios-batterij goed zit (draai het desnoods een beetje)

Als dit niet helpt, dan weet ik het ook niet zo goed.


dit klopt ja deze zijn beide aangesloten..alleen dan begint de video kaart te draaien maar valt vervolgens ook het hele systeem uit..wanneer de 4 pins er niet in zit draait het systeem maar de kaart niet.. heb de batterij gecheckt, die zit goed..
 
dit klopt ja deze zijn beide aangesloten..alleen dan begint de video kaart te draaien maar valt vervolgens ook het hele systeem uit..wanneer de 4 pins er niet in zit draait het systeem maar de kaart niet.. heb de batterij gecheckt, die zit goed..

4 pins moet er sowieso in, dus daar moet je verder afblijven.

in welke kleur zit het geheugen geplaatst? Als het goed is namelijk in de gele slots..

Hieronder een plaatje uit de handleiding:
Kan jij eens controleren of dit bij jou goed staat?
 

Bijlagen

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    24 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
4 pins moet er sowieso in, dus daar moet je verder afblijven.

in welke kleur zit het geheugen geplaatst? Als het goed is namelijk in de gele slots..

Hieronder een plaatje uit de handleiding:
Kan jij eens controleren of dit bij jou goed staat?

oke, ja geheugen zit in de gele slots en de CLRTC staat zoals op de handleiding is aangegeven.
 
ik ben bang dat ik het niet meer weet.

Het zou kunnen dat de bios geupdate moet worden, maar ik vind dat de webshop dat had moeten controleren. Ik weet niet of ze dat hebben gedaan ??

En anders ben ik bang dat je voeding of videokaart kapot is.

In jouw oude pc zit nu volgens mij een agp-videokaart (dat is toch een fx 5500?), of is het toevallig een pci-kaart? In dat laatste geval zou je kunnen kijken of alleen je videokaart kapot is.
 
ik ben bang dat ik het niet meer weet.

Het zou kunnen dat de bios geupdate moet worden, maar ik vind dat de webshop dat had moeten controleren. Ik weet niet of ze dat hebben gedaan ??

En anders ben ik bang dat je voeding of videokaart kapot is.

In jouw oude pc zit nu volgens mij een agp-videokaart (dat is toch een fx 5500?), of is het toevallig een pci-kaart? In dat laatste geval zou je kunnen kijken of alleen je videokaart kapot is.

over de bios weet ik zelf ook niet. de video kaarten over zetten gaat niet lukken is er misschien een andere manier om te checken of mn videokaart kaduk is?
de voeding is het sowieso niet want heb er 2 verschillende voedingen in gehad en bij beide voedingen gaf hij het zelfde probleem dus dat is het niet..
 
oke ik heb net contact gehad met de helpdesk van azerty en zij vermoedden doa (dead on arrival) diegene adviseerde mij om mn moederbord,cpu,geheugen en mn videokaart terug te sturen om te kijken welke kapot was..dus dat gaan we maar eens doen dan..in ieder geval bedankt voor de hulp marsmannetje
 
oke ik heb net contact gehad met de helpdesk van azerty en zij vermoedden doa (dead on arrival) diegene adviseerde mij om mn moederbord,cpu,geheugen en mn videokaart terug te sturen om te kijken welke kapot was..dus dat gaan we maar eens doen dan..in ieder geval bedankt voor de hulp marsmannetje
Tja. Dat lijkt me ook het beste.
Er zal maar 1 onderdeel kapot zijn, maar je zal zien dat je anders altijd het verkeerde terugstuurt. Wel balen dat het terug moet...
 
Tja. Dat lijkt me ook het beste.
Er zal maar 1 onderdeel kapot zijn, maar je zal zien dat je anders altijd het verkeerde terugstuurt. Wel balen dat het terug moet...

ja dat dacht ik zelf ook. maar goed hij kon aan de hand van mn telefoontje niet zeggen welk onderdeel het was, hij vermoedde de videokaart maar het kon ook het moederbord zijn.. we wachten geduldig af. inderdaad wel knap zuur heb eerst meer dan 2 weken op de spullen zitten wachten en dan werkt het nog niet. maar goed we zullen dit topic maar op opgelost zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan