Opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen825

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Berichten
71
Hallo, ik post dit hier omdat ik een vraag over een zeker opstartprobleem met mijn computer.

Het is nl. zo dat mijn computer niet goed meer opstart. Het scherm blijft ongeveer 5 min hangen op het eerste beeld wat je ziet, het schermpje van het motherboard. Daarna start hij wel gewoon door.

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat er gebeurt kan zijn, het is er gewoon weer van de ene op de andere dag. Weer, omdat dit al de vierde keer is dat dit gebeurt. Ik heb mijn pc daarvoor ook al een aantal keren langsgebracht bij de bouwers. Die zeggen dan dat ze het verholpen hebben (iets met de BIOS updaten ofzo, bij de eerste reparatie dan). Het gaat dan wel weer even een tijdje goed, maar na een paar maanden later is weer zover.
Ik heb zelfs al een keer een compleet nieuwe pc gehad van ze (op dezelfde manier gebouwd, zelfde onderdelen) en heb nu nog steeds dezelfde problemen.

Dan zou je kunnen zeggen, het ligt aan je software. maar goed, hoe kom je er achter welk programma er nou daadwerkelijk problemen veroorzaakt? Het is niet zo dat ik dit probleem krijg direct na het installeren van een nieuw programma. Noch met updates of iets dergelijks. Meestal is het er weer op de meest willekeurige momenten.

Maar goed, omdat ik niet echt veel vertrouwen meer heb dat het deze keer dan wel verholpen kan worden, vraag ik eerst hier even of er hier iemand is die wat weet hierover?
Want, ik heb niet zoveel zin om mijn pc wéér na te laten kijken.

Alvast bedankt!
Koen
 
Begin eens met het resetten van je bios.
De eenvoudigste manier is stroom eraf, kast openmaken en zoeken naar een knoopcelbatterij. C 2032 (er hoort nog een letter bij maar weet het zogauw even niet)
Eruithalen en 5 minuten zo laten.
Terugzetten, en je bios weer instellen, is meestal niet ingewikkeld, alleen de tijd aanpassen volstaat meestal.

In het bios kom je meestal door bij het opstarten op F2, del, F10 o.i.d. te drukken.
 
Coenraad, bedankt voor de tip! het was de gouden tip, het heeft geholpen.

Pc start weer normaal op.

MVG
Koen!
 
Fijn te lezen om weer een goede daad verricht te hebben.:)
 
Zet er ff opgelost bij aub heb net het verhaal voor niks gelezen :mad: ;)

mvg
nexsuz :thumb:
 
Bios resetten helpt niet meer, het probleem blijft terugkeren.

veel te lang (± 5 min) blijven hangen op het motherboard schermpje, voordat mn computer verder opstart...
 
Spijtig te lezen.
Probeer eens een memmtest, om je geheugen te controleren, dat geeft ook nogal eens problemen.
Je kunt ook proberen je geheugenbankjes er een voor een uit te halen, en kijken of daar het probleem ligt.
Wel vreemd, dat de problemen bij een vorig systeem hetzelfde waren.
Ligt het misschien aan je geínstalleerde software ?
 
Spijtig te lezen.
Probeer eens een memmtest, om je geheugen te controleren, dat geeft ook nogal eens problemen.
Je kunt ook proberen je geheugenbankjes er een voor een uit te halen, en kijken of daar het probleem ligt.

Je bedoelt 1 geheugenbankje eruit halen en aanzetten? en dat ook met de andere?

Wel vreemd, dat de problemen bij een vorig systeem hetzelfde waren.
Ligt het misschien aan je geínstalleerde software ?

Het zou inderdaad aan de software kunnen liggen. maar goed, zoals ik in het begin zei, hoe kom je er achter welk programma problemen veroorzaakt? Het is niet zo dat dit probleem zich voordoet direct na het installeren van een nieuw programma. Noch met updates of iets dergelijks. Meestal gebeurt het gewoon willekeurig.
 
Je geheugen dus een voor een testen.

Hoe je erachter komt welk progamma het probleem veroorzaakt, is een moeizame operatie.
M.a.w. je zult je progamma s een voor een moeten installeren en kijken bij welk progamma het probleem zich voordoet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan