• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen kolom met m³ of kWh

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankTeems

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2020
Berichten
3
Beste mensen.
Ik ben nieuw op dit forum, dus gegroet aan allemaal.

Mijn vraag:
Is het mogelijk om een kolom met cellen op te tellen wanneer in de cel een combinatie staat van cijfer en bijvoorbeeld kubieke m³ of kWh.

Voorbeeld cel gevens: 10³+10³+5³ geeft nu als uitkomst 0 (nul) Ik zou dus willen zien 25³
Voorbeeld cel gegevens: 10kWh+10kWh+5kWh geeft nu eveneens als uitkomst 0 (nul) Ik zou dus willen zien 25kWh

Wanneer ik ³ of kWh weg laat achter het getal telt hij natuurlijk wel op tot beiden 25

Frank
 
Laatst bewerkt:
Plaats je bestand en wijzig het numberformat.
 
Onbegrip

Beste

Door mijn onkunde begrijp ik uw antwoord niet.
Wel dank voor de snelle reactie.
 
Kijk eens in je leerboek Excel bij celopmaak.
 
Gebruik dit soort teksten als celopmaak: 0,00" m3". Dan zie je "35,21 m3" maar staat er dus 32,21 in de cel. En kun je altijd rekenen.
 
Ik neem aan dat het getallen zijn zonder komma. Dan is het > RMK > Celeigenschappen > Aangepast en zet die op:
000" m³"
000" kWh"
 
Toch even stap per stap uitleggen, anders is het nog altijd zoeken voor wie het niet echt weet.

1- Cellen selecteren die deze speciale opmaak moeten hebben. Dit mogen meerdere cellen tegelijkertijd zijn.
2- Rechtsklikken in het bereik, en kiezen voor Celeigenschappen...
3- Tabblad getal kies je in de linkerlijst voor Aangepast.
4- Rechts zie je vlak onder het woordje Type: een vak dat je kan invullen (wellicht staat er momenteel Standaard of iets anders)
5- In dat vak kan je dan de bovenstaande suggesties intypen.

Succes ermee.
 
Welkom Frank,
In de sectie Excel waar je de vraag stelt staat: Lees dit voordat u een vraag plaatst.
Daar staat dat het altijd wenselijk is een voorbeeldbestand te plaatsen (zie paperclip in de editor). Daar zet je de gegevens in en de gewenste uitkomsten. Geen persoonsgegevens!
 
Bedankt en opgelost

Allen bedank.
Opgelost en kennis genomen van de opmerkingen.
Daar ga ik natuurlijk iets mee doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan