Optellen velden met cijfers en tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan M

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2006
Berichten
4
Ik heb op een formulier cijfers die ik wil optellen.
In deze velden kan echter ook tekst staan (bijv. n.v.t.) hierdoor krijg ik een foutmelding in de optelling.
Hoe selecteer ik de cijfers en tel deze op?
 
maak een functie in vba die de velden optelt indien ze numeriek zijn en laat de functie de waarde van de optelling teruggeven.

of maak aparte velden voor cijfers en tekst; wat gebruikelijk is. Wat is je motief om tekst en cijfers door elkaar te gebruiken en ze dan ook nog op te willen tellen?

of maak het veld numeriek en geef waarde 0 indien niet van toepassing.
 
Beste Thomrob,

bedankt voor je reactie. Ik zal even toelichten waarom het gaat. Ik heb een formulier waarop een waardering voor een aantal aspecten moet worden ingevuld. Niet in alle gevallen zijn alle aspecten van toepassing.
De aspecten zijn verdeeld in een aantal categoriën.
Per categorie wil ik vervolgens een totaal waardering berekenen.
Van de resultaten kan ook een rapport geprint worden, ik wil hier liever geen 0 als waardering in hebben als bedoeld wordt "niet van toepassing".

Kun je me helpen met de vba functie waar je het over hebt? ik ben niet zo thuis in vba.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost

Ik heb de oplossing gevonden.

Ik heb in de Query een kolom Val([Beoordeling2005]) opgenomen en hierin komen keurig de nummerieke waardes.

Bedankt.
 
Hoi,

Gebruik een als functie. Als nummerieke veld niet nul is, dan nul en anders de veldnaam.

Je zou zoiets kunnen gebruiken:

If Not IsNumeric(veld);0;[veld])

Succes

Susan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan