• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optelprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomgreep

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Berichten
42
Ik heb het volgende probleem: Ik heb in Excel twee kolommen. In de eerste kolom komen getallen te staan, bijvoorbeeld 10, 13, 8. Deze kolom wordt iedere keer als dat nodig is uitgebreid. In de tweede kolom wil ik dat de getallen per keer opgeteld worden, dus 10, 23, 31. Is er een formule die hiervoor gebruikt kan worden? Aangezien de lijst steeds langer wordt moet dit het liefst automatisch kunnen. Wie kan mij helpen?
 
Tom

Zonder voorbeeld bestand toch een poging.
Er van uitgaande dat de getallen in kolom A staan en het optellen in kolom B uitgevoerd wordt.

De volgende formule in B plaatsen en naar benden kopieren :

Code:
=ALS(A1<>0;SOM($A$1:A1);"")
 
Hartelijk dank. Ik had inderdaad beter een voorbeeld kunnen invoegen. Als ik de code invoer geeft Excel echter aan dat er een fout in de code zit. Ik voeg hier in ieder geval nog even een bijlage bij, voor de duidelijkheid. In de D-kolom heb ik de gewenste antwoorden gegeven. Nogmaals bedankt!
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    8,3 KB · Weergaven: 20
Beste tomgreep ;)

Zoiets dan ?

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Test (Danny 147).xls
    17,5 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Tom,

Hoezo foutmelding ?
 

Bijlagen

  • Kopie van Test (Danny 147) GL.xls
    18,5 KB · Weergaven: 21
Mhm, inderdaad. Ik ben ook een noob met Excel, dus daar zal het wel aan liggen. Ik denk dan toch dat ik voor de optie van gelens kies, die is makkelijk vanaf het begin al door te trekken (dat bespaart me uitleg, aangezien ik die voor iemand anders al moest oplossen). Hartelijk bedankt beiden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan