• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzoekingen en samenvatting van werkplanning

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fantastisch!
In het voorbeeldbestandje heb ik bij de Diensten 1, 2, 4 en 5 prestaties ingepland die normaal door Dienst 3 worden uitgevoerd (diensten G, H en I die ik hier voor de duidelijkheid een gele achtergrond gegeven heb). De medewerkers die deze diensten uitvoeren, zouden dus onderaan Dienst 3 moeten toegevoegd worden. De bedoeling hiervan is dat we in een oogopslag kunnen zien wie er op een bepaalde dag voor een bepaalde dienst werkt zonder dat we hiervoor alle medewerkers individueel moeten gaan bekijken
Opmerking: hier is het wel normaal dat eenzelfde dienstprestatie door meerdere personen wordt uitgevoerd.
 

Bijlagen

  • Werkplanning3.xlsx
    69,4 KB · Weergaven: 12
Aanpassen formule

Volgende formule werd mij aangeleverd door AlexCEL:

=ALS.FOUT(KIEZEN(1+SOMPRODUCT(('Maart 2022'!$D$6:$D$520=$DF453)*(('Maart 2022'!F$6:F$520="O2")+2*('Maart 2022'!F$6:F$520="O1")+3*('Maart 2022'!F$6:F$520="O")));"";"O2";"O1";"O");"!!!")

Deze formule zoekt binnen een bepaald bereik naar "O", "O1" en "O2". Nu wens ik deze formule uit te breiden en ook te zoeken naar "OB" en "OT". Zelf begrijp ik de structuur van de formule niet goed waardoor ik weet niet hoe ik ze moet aanpassen. Ik weet enkel dat ze nu perfect werkt :)! Kan iemand mij hier even mee verder helpen aub?
 
Ik heb het ondertussen zelf kunnen uitvogelen. De formule wordt dan:

=ALS.FOUT(KIEZEN(1+SOMPRODUCT(($D$6:$D$520=$CP548)*(('Maart 2022'!F$6:F$520="O2")+2*('Maart 2022'!F$6:F$520="O1")+3*('Maart 2022'!F$6:F$520="O")+4*('Maart 2022'!F$6:F$520="OB")+5*('Maart 2022'!F$6:F$520="OT")));"";"O2";"O1";"O";"OB";"OT");"!!!")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan