Oud programma foto collage

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoudj44

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2014
Berichten
52
Ik heb jaren geleden een programma'tje gehad waarmee je leuke fotocollages kon maken. Je koos een format, een A4 met lege vakjes van verschillend formaat en sleepte daar je fotoos naar toe. Ik kan het niet meer vinden op mijn computer en ik kan niet meer op de naam komen. Was het van Microsoft (het was niet Autocollage)? Weet iemand wat ik bedoel? En de naam?
dank bij voorbaat.
 
Bedankt voor je reactie. Maar helaas, dit is Autocollage, dat heb ik al. Maar ik zoek een programma'tje waarin je kunt kiezen uit verschillende lay-out van lege vakjes die samen A4 vullen. In die vakjes (vaak van verschillende grootte, dat geeft een verrassend effect) kun je dan de fotoos slepen die automatisch worden aangepast. Misschien van Canon? Ik ga verder zoeken, maar nog zeer bedankt voor je hulp!
 
Met Picasa kon je een selectie afbeeldingen van verschillend formaat zo goed als mogelijk is op een pagina doen passen met spatiering zo breed als je zelf wilt en desgewenst een eigen afbeelding. Je kan ze daarna verslepen maar dan klopt de verhouding van die twee niet meer als die niet het zelfde is. Picasa 3 heeft veel mogelijkheden, zoals automatisch verbeteren en is de betere viewer en indexeerder maar is door Google van Internet gehaald en kan alleen nog downloaden van niet officiële en onbetrouwbare bron. Zelf heb ik het nog en daarvan deze schermafbeelding:

Knipsel Picasa Mozaiek.JPG
 
Laatst bewerkt:
Misschien van Canon?
Als je een Canon Selphy printer hebt, dan kun je de Selphy Photo Layout app downloaden voor iOS of android: https://www.canon.nl/apps/selphy-photo-layout/
Die app kun je dan gebruiken op je smartphone of tablet.

Het wordt wat lastiger wanneer je die app wil gaan gebruiken op je pc. Dan heb je een android emulator nodig: https://pcmac.download/app/1349015402/selphy-photo-layout

Foto's rangschikken in een grid is ook mogelijk met Phototastic Collage, een app voor Windows die je in de Microsoft Store kunt krijgen (gratis, maar met in-app aankopen): https://www.microsoft.com/nl-nl/p/phototastic-collage/9wzdncrcwftb?activetab=pivot:overviewtab#

5fd62a54503c0-gridstyle.png
 
Zeer bedankt voor al jullie reacties. Ik ga jullie suggesties uitproberen. Ik denk dat heet programmaatje dat ik bedoelde van HP was. HP Photo print? Maar ik kan het niet meer vinden en ik zag dat HP alle software ondersteuning gestopt heeft. Maar als iemand weet wat ik bedoel en, nog mooier het ergens weet te vinden, dan hou ik me aanbevolen.
groeten,
Paul
 
Ik denk dat ik inderdaad HP photo creations bedoelde. Ik heb het gedownload maar het start gewoon niet op. Jammer dat HP dit handige programma'tje niet meer in de lucht houdt. Ik heb alle andere programma's die hier zijn genoemd ook bekeken maar ze voldeden niet voor mij. Ik heb me uiteindelijk gered voor het maken van mijn kerstkaarten met Word. Blanco A4 genomen, afbeeldingen ingevoegd, iedere afbeelding vrij verschuifbaar gemaakt en toen een compositie. Maar via groeperen lukte het niet om er één beeld van te maken. Met Snap een kopie van het schermbeeld gemaakt, die afbeelding op het prikbord gezet, een nieuwe lege bladzij formaat A4 gemaakt en daar de Snap kopie ingevoegd. Die kun je dan makkelijk verkleinen en copieren zodat je er vier op de pagina krijgt. Dat levert je dan vier kaarten op. Jammer dus dat HP zo lomp is geweest. Nu had ik een hele omweg nodig, maar de kaarten zitten inmiddels op de post.
Iedereen zeer bedankt voor de reacties!
 
Ik weet niet of het mooier is, maar ik maak vaak mijn foto collages met/van Google foto albums. Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt.

Ik weet niet of het je smaak is maar het kan wel. Het is vrij eenvoudig. Hier een voorbeeldje hoe ik het net gemaakt heb. https://photos.app.goo.gl/esrEqNQX9aJM6e499

Over enkele weken verwijder ik dit album. Groet. En succes verder.
 
Als het gelukt is hangt de kerstkaart hieraan. Ik ga het ook zeker nog eens proberen met Google albums. Met Picasa zou het ook kunnen maar waar vind ik nog een goede versie?
Zeer bedankt voor je reactie, hou vol in deze barre tijden.
hartelijke groet,
Paul
 

Bijlagen

  • Kaart Word 5.pdf
    492,7 KB · Weergaven: 10
Leuk!

Super, wat een leuke en doeltreffende reactie, ik heb meteen gedownload. Ik zal het niet meer kwijt raken en ik hoop dat het blijft werken onder alle nieuwe versies van Windows. Ik heb Picasa ook gebruikt om webpagina's te maken van fotoos voor mijn website www.friso44.nl. Door omstandigheden heb ik die site al geruime tijd niet meer bijgewerkt. Ik maakte die website verder met Sharepoint. In 2021 eens kijken hoe ik die website weer oppak. Of er goede vervangende programma's zijn. Maar nu ben ik al zeer geholpen zo ver. Hoop dat Helpmij nog heel lang blijft bestaan, waar vind je anders zulke deskundige hulp?
hartelijke groeten,
Paul
 
Indrukwekkende reis zo met je fiets. Netjes gedaan. Succes met je foto's. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan