Oude printerdriver (32-bits) installeren op Windows 8 64-bit systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

StijnVL

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2005
Berichten
32
Hallo allemaal,

ik heb onlangs een tweedehands printer gekocht (A3, voor zeer sporadisch gebruik :)). Hiervoor vind ik online alleen maar drivers voor 32-bit systemen. Ik werk met Windows 8, 64-bit; de gedownloade driver wil niet geïnstalleerd worden.
Ik vind ook geen universele 64-bit driver van Canon... Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Desnoods zet ik een oude laptop (32-bit met Windows XP) bij de printer, maar dat doe ik natuurlijk niet graag... :)

alvast bedankt!
Stijn.
 
wat voor type printer is het ?
De Canon......?
ps :Meestal werken vista drivers ook
 
Je kunt geen 32-bits drivers gebruiken in 64-bit systemen.
Waarom niet (als het een Canon is én ondersteund is met de universele driver van Canon) geprobeerd die universele driver te gebruiken?

PS: Waarom niet even vermeld over welke printer (merk + type) het eigenlijk gaat? Dat helpt de lezer zich een beeld te vormen van je probleem.

Tijs.
 
Het gaat om een Canon i6500. 'k Ga hem morgen pas halen, dus 'k kan dan pas beginnen testen en uitproberen. Ik had alleen nu al even geprobeerd om de driver aan de praat te krijgen, zodat ik hem morgen direct kan gebruiken. :)
 
Je schreef toch duidelijk: "ik heb onlangs een tweedehands printer gekocht", dus mogen wij als lezers ervan uitgaan dat je de printer al (enige tijd) in huis hebt!
Oftewel: Ik vind je vraag misleidend. :mad:

Enige wat ik weet is dat voor de i6500 in Windows 7 automatisch drivers zitten.
Of dat bij W8 nog het geval is weet ik niet, maar ik vermoed van wel. Dus grote kans dat je vraag helemaal niet nodig was geweest... :rolleyes:

Overigens werkt (als ik deze pagina mag geloven) die Canon universal printer driver driver niet voor jouw printer.

PS: Hulpprogramma's van Canon werken wel gewoon op W8 64-bit, zoals EasyPrint. Wel natuurlijk de laatste/juiste versie ervan downloaden. link naar support pagina i6500 / BJC-6500


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan