oude versies van bestanden terughalen in google drive?

Status
Niet open voor verdere reacties.

elgebak91

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Berichten
7
hallo,
Ik weet niet zeker of ik dit onderwerp in het juiste gedeelte heb gezet, maar ik wist geen betere plek te vinden.

Tijdens het bewerken van een bestand in writer (open office), liep mijn pc vast en nu is het bestand volledig beschadigd. Ik heb het probleem opgezocht en de kans op redding lijkt erg klein. Mijn laatste hoop heb ik gevestigd op google drive, waar mijn bestanden op staan. Helaas is de versie van het bestand volgens mij ook op google drive al bijgewerkt (en dat terwijl ik het bestand niet eens had opgeslagen!), en nu is mijn vraag of er misschien een manier is om via google drive een oude versie van het bestand terug te halen. Ik zie namelijk wel de prullenbak vol staan met oude versies van het bestand. Het lukt me alleen niet deze te openen of te downloaden. Maar er moet toch een mogelijkheid zijn om hier wat van te kunnen openen??
 
Mhh, ik heb er eens een keer iets over gelezen. Probeer hier eens je gelijk te halen. Het zijn wat tips en trucs. Weet niet of het helpt.

Hoop. :( Klikje
 
Helaas kunnen zelfs de oude bestanden uit de prullenbak niet meer geopend worden. Dat bestand moet dan wel héél beschadigd zijn... Erg jammer, maar bedankt voor het meedenken!
 
Mhh, dat is erg jammer dat denk ik ook dan ja. Je zei wel eerder dit.

in je eerste bericht staat (en dat terwijl ik het bestand niet eens had opgeslagen!), Volgens mij slaat deze automatisch zodra je er in werkt, is dat zo, dat weet ik niet helemaal zeker hoor.

Maar ik denk dat je het kwijt bent gezien je reactie. :confused::(
 
Ik dacht dat google drive alleen alles synchroniseert wat je via de computer opslaat, en niet de bestanden waar je aan werkt zonder dat deze worden opgeslagen. Want als ik zelf een foutje maak en een bestand niet wil opslaan staat die immers ook niet in google drive. Maar als zelfs de vorige versies van het bestand beschadigd zijn, zullen deze toch wel automatisch zijn bijgewerkt. Maar ik weet dus ook niet hoe het zit. Wat ik wel weet, is dat computers en ik niet een heel beste combinatie zijn, helaas :/
 
Zocht even voor je. Voor de nodige informatie interessante artikeltjes, over het hoe en wat begrippen, sychronisatie en nog heel veel meer. :) Hoop dat je hiermee wat kunt. Klikje
 
Het heeft helaas allemaal niet geholpen.. Je zou toch denken dat er met zo veel mogelijk heden wel één ding bij zit dat gaat werken. Ik begin nu wel te twijfelen aan het nut van google drive. Ik had het aangemaakt om altijd een back-upje van mijn documenten te hebben, maar als google drive op deze manier werkt dan ben ik zeker ook alles op de cloud kwijt als mijn computer crasht?
 
Normaal gesproken ben je niets kwijt als hij in de cloud zit. Als niemand in je account kan uiteraard en er zullen nog wel enkele veiligheidsmaatregelen zijn.

Het enige wat ik nog voor je heb is deze. Klikje Het is echt dat je daar moet zijn voor een probleem. :confused:

Ik heb daarom ook geen eensluitend antwoord op je vraag probeer je zo goed mogelijk te helpen. Ik heb zelf ook alles in de cloud en ondervind geen enkel probleem. Documenten die ik jaren geleden heb gemaakt staan er nog steeds op. :) Wat een gedoe he.
 
oke dan blijf ik google drive maar wel gebruiken voor het geval mijn computer een keer crasht, gestolen wordt of als het huis opbrandt ;)
Helaas heb ik nog steeds geen oplossing kunnen vinden voor het probleem, dus ben ik maar overnieuw begonnen. Ik heb er wel een nieuwe werkwijze op na gehouden; als ik een bestand ga bewerken, maak ik eerst even een kopietje van het bestand, die ik later wel weer kan weggooien. Als mijn pc dan vastloopt heb ik in elk geval nog een back-up. Tenzij de computer nooit meer aan zal gaan natuurlijk.
Ik wil je bedanken voor je hulp en de tijd die je erin gestoken hebt om een oplossing voor me te zoeken :)
 
Oh oke ik heb het graag gedaan. Kennlijk is er toch iets gebeurd en heb je een of meerdere handelingen verricht die niet terug te draaien zijn. Maar ja je gaat nu werken en opnieuw aan de slag. Jammer dat het niet lukte. Jij ook bedankt. :thumb: ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan