Outlook 2003- email verzenden lukt niet-geen foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

idgh08

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Berichten
2
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat mijn emails niet doorkomen. Ik verzend ze en krijg geen foutmelding of terugkoppeling dat ie niet doorgekomen is, maar hij komt niet aan. Ik heb de optie "laat weten wanneer dit bericht is bezorgd" aangevinkt en ik krijg keurig een melding terug dat het bericht succesvol is bezorgd. Maar de ontvanger vindt hem niet in de mailbox. Is al bij meerdere mensen gebeurd. Wat kan er mis zijn?

Groet Ina
 
Hoi,

Ik kan maar één ding bedenken op dit moment.
Controleer samen met de geadresseerde(n) waar het niet goed gaat nog eens of het e-mailadres dat jij hebt wel overeenkomt.
Want als het bij enkele ontvangers mis gaat en verder niet, kán het niet liggen aan je email-instellingen.

.... sorry, nog een tweede:
- als er compromitterende tekst staat in de onderwerpregel of de inhoud van hetbericht.
- er uitvoerbare bestanden als bijlage zijn meegezonden (bijvoorbeeld .EXE of .BAT-bestanden.
- er links naar verdachte websites in het bericht staan.

Kan de mail als spam worden aangemerkt, of jou mailadres als 'verdacht' zijn of worden gebrandmerkt bij de ontvanger.
Bij de mailprovider wordt deze dan al 'afgevangen' en komt niet in het Postvak IN terecht, maar blijft in de 'spammap' bij de mailprovider van de geadresseerde hangen.
Óf hij komt wél binnen, maar in de map 'ongewenste e-mail'
 
Laatst bewerkt:
Hoi Teun,
Dat mailtje van vandaag was een forward-mail die twee keer verstuurd werd naar dezelfde ontvanger en niet aankwam. Daar tussendoor mailde hij me en kon ik wel een respond-mail op zijn mail versturen.
Wat bedoel je trouwens met compromitterende tekst in de ontvangstregel?
Bij de andere ontvanger hebben we ook gecontrolleerd of ie niet in ongewenst of de prullebak terecht was gekomen, maar dat was niet het geval. Bij mij staat ie keurig als verzonden, maar soms komt ie dus helaas niet aan.
Bedankt trouwens voor het meedenken!!
Ina
 
...... Wat bedoel je trouwens met compromitterende tekst in de ontvangstregel?

Vunzige tekst.
Vieze woorden
Scheldwoorden
....... etc.

Het kan ook zijn bij de emailinstellingen van degene aan wie je het doorstuurde geforwarde mail niet wordt toegelaten.
Dat zou hij na moeten kijken.
Voor het overige zou ik me er niet druk over maken .....
Je mag mijn emailadres (te vinden in de link hieronder) kunnen misbruiken door een (of hetzelfde) mailtje wat aan jou is verstuurd, te forwarden naar mij.
Kijken of het dan ook mis gaat.
Zo nee, dan moet je het als een incident beschouwen. Zo ja, dan zou je nog eens 'bij jezelluf' e.e.a. na kunnen gaan. Maar het lijkt me stug .....;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan