Outlook 2007 adresboek overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huib de Bruin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
Berichten
1
Ik mijn outlook 2007 op een extrene harde schijf opgeborgen.
Mijn harde schijf van de pc schoongemaakt en alle programma;s opnieuw geinstalleerd.
Hoe krijg ik nu mijn adresboek van de externe schijf in het nieuwe geinstalleerde outlook,

Ik kan het niet goed vinden waar het staat, onder welke naam
 
als je het goed gedaan hebt heb je je pst bestand gekopieerd van de andere installatie.

als je dat hebt gedaan dan kies je in outlook voor importeren exporteren en importeer je de pst die je had bewaard in je nieuwe installatie.
daarna heb je alles weer terug
 
Outlook 2007

Hoi Huib,
Ik weet niet wat je bedoelt met "outlook opgeslagen op de externe schijf", maar zal je wat extra informatie geven.
Outlook zet normaal alle gegevens in een PST bestand, deze kun je normalerwijs vinden op je C: schijf in de map users of gebruikers, en vervolgens in de map van je eigen account (b.v. HUIB). C:\users\huib\application data\microsoft\office\outlook enz.
Reden hiervoor is, dat sommige mensen meerdere gebruikers hebben aangemaakt op hun Pc, en er voor iedere gebruiker een appart bestand wordt aangemaakt.
Als je dit bestand niet hebt, ben je helaas alles kwijt.
Als tip wil ik je meegeven hoe je ervoor kunt zorgen dat je de plaats van dit bestand zelf kunt instellen.
Een PST bestand is een Personal Storage bestand, hierin zit je complete postbus, dus ook contactpersonen, postvak in, postvak uit enz.
Stel je hebt en 2e harde schijf D: (Liefst GEEN PARTITIE op dezelfde schijf, maar echt een 2e harde schijf, zodat je de gehele schijf leeg kunt gooien zonder risico)
Maal daarop een map documenten.
Start outlook op en ga via Bestand>> gegevensbestandbeheer, naar je accountinstellingen.
Als het goed is sta je op de TAB gegevensbestanden, klik nu op toevoegen, en in "Niuew outlook gegevensbestand" op OK.
Ga via "Deze Computer " naar je D:|docunenten map, en voer als bestandsnaam bijvoorbeeld OUTLOOKOPSLAG in. In het volgende venster heb je de mogelijkheid om de naam te kiezen (b.v. harddiskopslag), klik nu op OK en je zukt zien dat je een nieuwe postbus hebt genaamd harddiskopslag.
In het venster gegevensbestanden klik je nu op de betreffende postbus, en klikt op het zwarte vinkje (als standaard instellen), hierdoor wordt al je mail voortaan in deze postbus afgeleverd, en hierin zitten dus ook de bekende vakken, postvak in e.d..
Verplaats nu al je in en uitgaande mailberichten en contactpersonen die je hebt naar postvak in, postvak uit, en contactpersonen (eventueel ook je kalender en wat je nog meer hebt.
Nu staat al je mail en contactpersonen in D:\documenten\outlookopslag.pst.
Sluit outlook af en herstart het, als alles goed is heb je alles overgebracht naar je nieuwe bestand, en komt alles hier standaard binnen.
Als je wilt kun je nu via gegevensbestandbeheer de oude postbus verwijderen.
Nu de nieuwe installatie!!
Als nu je PC opnieuwe geinstalleerd moet worden, hoef je alleen nog maar het PST bestand veilig te stellen, en kun je na herinstalaltie van windows en office2007/outlook, het bestand (dat je dus weer netjes op je 2e harde schijf hebt teruggezet), en kun je dit via gegevensbestandbeheer>>toevoegen weer aan outlook koppelen, en voila, je hebt alle je mail en kalenders contactpersonen weer terug.
Succes Peter
 
@ouwe rot,

Welkom op Helpmij.:)

Graag de volgende keer naar de datum van ene topic kijken, deze is van januari 2008, dus niet actueel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan