Outlook 2007 en Outlook expresse

Status
Niet open voor verdere reacties.

redcap

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2004
Berichten
96
Wat is het verschil tussen deze 2 programma's?
Ik gebruik Outlook 2007 maar UPC werkt met Outlook expresse.
Is het makkelijk te switchen of moeten alle gegegevens dan handmatig worden ingevoerd?
Heb zowel op de pc als laptop Outlook, maar krijg op beiden niet alle zelfde mail.
Is daar iets aan te doen?
 
Outlook is de grote broer van Outlook Express. In OE heb je alleen mail, in Outlook ook agenda, taken, etc. Beiden kun je gebruiken voor je UPC-mail, maar dan dien je wel de juiste instellingen (handmatig) in te voeren. Wat je nodig hebt staat allemaal in je contract met UPC:

- login
- wachtwoord
- pop-server
- smtp-server

Het feit dat je niet op beide pc's dezelfde mail krijgt, is omdat als een mail eenmaal gedownload is op pc 1, de mail van de server wordt verwijderd zodat je de mail niet meer kan binnenhalen op pc 2. Als je ze op beide pc's wil ontvangen, moet je dit aangeven in je mail programma ('laat mail op server staan na downloaden')
 
Outlook

Outlook express is gratis bij Windows en voor Outlook 20007, onderdeel van Office 2007, moet je betalen. Outlook 2007 heeft meer functies o.a. een kalender.
UPC heeft niks met je mail programma te maken, je kunt het met beide ophalen. Zelfs ook met andere, zelf heb ik Mozilla Thunderbird gebruikt om mijn mail (van UPC) op te halen.
 
Bedankt voor je snelle antwoord. Maar... waar vind ik "laat mail op server staan na d

Outlook is de grote broer van Outlook Express. In OE heb je alleen mail, in Outlook ook agenda, taken, etc. Beiden kun je gebruiken voor je UPC-mail, maar dan dien je wel de juiste instellingen (handmatig) in te voeren. Wat je nodig hebt staat allemaal in je contract met UPC:

- login
- wachtwoord
- pop-server
- smtp-server

Het feit dat je niet op beide pc's dezelfde mail krijgt, is omdat als een mail eenmaal gedownload is op pc 1, de mail van de server wordt verwijderd zodat je de mail niet meer kan binnenhalen op pc 2. Als je ze op beide pc's wil ontvangen, moet je dit aangeven in je mail programma ('laat mail op server staan na downloaden')
 
Ga in Outlook Express naar Extra > Accounts > tabblad E-mail > Eigenschappen > Geavanceerd. Zet een vinkje bij Een kopie van de berichten op de server achterlaten.

In Outlook weet ik het niet precies, maar ook daar moet een dergelijke optie zitten. Kijk anders even in de helpfile.
 
Kom de file niet tegen helaas.

Ga in Outlook Express naar Extra > Accounts > tabblad E-mail > Eigenschappen > Geavanceerd. Zet een vinkje bij Een kopie van de berichten op de server achterlaten.

In Outlook weet ik het niet precies, maar ook daar moet een dergelijke optie zitten. Kijk anders even in de helpfile.
 
Waar kom je deze optie niet tegen in OE of Outlook?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan