Outlook 2010: Afbeeldingen downloaden van toegestane (non-spam) email afzenders

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
433
Op voorhand, ik weet zo ongeveer wat de melding:

"Klik hier om afbeeldingen te downloaden. Om uw privacy te beschermen zijn enkele afbeeldingen in dit bericht niet automatisch gedownload"

inhoudt.

Ik gebruik het programma Mailwasher. Alleen de mails die ik in Mailwasher daadwerkelijk als 'Friend' heb aangemerkt krijg ik in Outlook.

De afbeeldingen worden níet gedownload. Ik kan die per bericht downloaden en in de vaak doe ik dat ook.
Ik gebruik ook Kaspersky Internet Security 2013 - ja, daar zit ook een spamfilter in, maar ik ben nu eenmaal aan Mailwasher gewend.

Gegeven dus dat alleen van toegestane email afzenders de mail wordt opgehaald, wát zouden de bezwaren kunnen zijn om -standaard- de afbeeldingen te downloaden, met name in relatie tot privacy?

Het kunnen links naar reclames zijn, links naar 'Interesting Articles' op forums, of reviews.

Thanks!
=
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Outlook heeft zelf ook een ingebouwde bescherming functie, Je zal dus in Outlook moeten aangeven, dat een afzender gewenst is. De volgende mails met afbeeldingen, zou de afbeeldingen meteen moeten laten weergeven.
 
Okay, dank!

Dat zijn instellingen om aan te geven dat het hele bericht inclusief plaatjes gedownload mag worden. Blijft toch de vraag: wat is het bezwaar..? Met name v.w.b. privacy?
Zoals gezegd, niet zelden zijn het links naar advertenties. Dit soort links:

*://email.overclock.net/wf/click?upn=VG5T9-plus nog 500 tekens code-
*://ct.cnet-ssa.cnet.com/clicks?t=116120907-blalblablabla

waarbij * = http

=
 
Er is geen bezwaar, maar een bescherming.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan